تعداد دکل‌های حفاری آمریکا برای نهمین هفته پیاپی افزایش یافت

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا برای نهمین هفته پیاپی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای نهمین ماه پیاپی افزایش یافت و شمار دکل‌ها به بیشترین رقم از ماه مه تاکنون رسید، زیرا تولیدکنندگان نفت شیل با بهبود قیمت نفت و باقی ماندن در سطوح ۴۰ دلار برای هر بشکه، از اواسط ماه ژوئن فعالیت‌های حفاری را از سر گرفتند.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۳ آبان‌ماه) خود آورده است که با افزایش ۱۲ دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۱۳ نوامبر (جمعه، ۲۳ آبان‌ماه) به ۳۱۲ دستگاه یعنی بالاترین رقم از ماه مه رسید.

مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۱۴ اوت (جمعه، ۲۴ مردادماه) به ۲۴۳ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسیده بود. این در حالی است که شمار دکل‌های نفتی به تنهایی در همان هفته به پایین‌ترین حد در ۱۵ سال اخیر یعنی ۱۷۲ دستگاه رسیده بود.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با ۱۰ دستگاه افزایش به ۲۳۶ دستگاه یعنی بالاترین تعداد از ماه مه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با دو دستگاه افزایش به ۷۳ دستگاه رسید.

افزایش امید به دستیابی به واکسنی مؤثر برای ویروس کرونا سبب شد قیمت نفت خام دبلیوترآی آمریکا در این هفته به بالاترین رقم در ۱۰ هفته گذشته یعنی ۴۳ دلار برای هر بشکه برسد. 

با وجود اینکه قیمت نفت آمریکا از آغاز سال جاری میلادی به‌ دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۳۴ درصد کاهش یافته، امید به بهبود شرایط اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا سبب شده است قیمت آن حدود ۱۱۵  درصد افزایش یابد.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده، مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 309513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =