۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
  • کد خبر: 309569
تعمیر و مانده‌یابی ۲ چاه مارون بدون دکل

شیرآلات سرچاهی معیوب چاه تزریق پساب ۱۱۶ و مانده‌یابی چاه ۱۵۳ مارون با تلاش کارکنان مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب بدون حضور دکل تعمیر شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، یونس عباسی‌لرکی، مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های این شرکت گفت: این شیرآلات که از مدار عملیات خارج شده بودند پس از بررسی و ایمن‌سازی چاه، تجهیزات معیوب تعویض و تعمیر شدند و با انجام آزمایش فشار مطابق استاندارد، چاه به‌صورت آماده عملیات در اختیار شرکت بهره‌بردار قرار گرفت.

وی افزود: تعمیر این چاه بدون نیاز به دکل انجام شد و در سریع‌ترین زمان با رعایت دستورعمل‌های پدافند غیرعامل برای جلوگیری از آسیب رساندن به محیط‌ زیست و تجمع حجم عظیمی از پساب، دوباره در مدار عملیات قرار گرفت.

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: در پی اعلام مانده‌گذاری در چاه تزریق گاز شماره ۱۵۳ مارون، همکاران پرتلاش و مجرب خدمات فنی این مدیریت، همه وسایل باقیمانده در چاه را با تلاش و مهارت کم‌نظیر بازیافت کردند و این چاه نیز آماده تحویل به شرکت بهره‌بردار شد.

عباسی‌لرکی تصریح کرد: انجام این کار بدون حضور دکل افزون بر پیشگیری از وقفه چندماهه عملیات تزریق گاز، سبب جلوگیری از هزینه‌های آماده‌سازی محل چاه، هزینه‌های دکل تعمیراتی و تجهیزات کمیاب و گران‌قیمت رشته تکمیلی و تاج چاه شد.

وی گفت: عملیات‌های تخصصی و موفقیت‌آمیز در شرایط سخت تحریم‌ و همه‌گیری کرونا با رعایت همه دستورعمل‌های بهداشت، ایمنی، محیط زیست (اچ‌اس‌یی) و شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام پذیرفت.

تعمیر چاه‌های یادشده بیش از ۳۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی به دنبال داشته است.

کد خبر 309569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =