ایجاد گودال تبخیر در مرکز بهره‌برداری گاز کنگان

گودال تبخیر با ظرفیت ۴۵ هزار مترمکعب به‌منظور جمع‌آوری پساب‌های صنعتی و با هدف پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و صیانت از طبیعت، در مرکز بهره‌برداری گاز کنگان ۲ و ۳ احداث و راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، جابر چرومی‌زاده، رئیس منطقه عملیاتی نار و کنگان در این باره گفت: این حوضچه تبخیر با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و در مدت دو ماه با هدف ایجاد بستر تبخیری مناسب برای جلوگیری از نفوذ پساب صنعتی در خاک و آلودگی محیط زیست احداث شد و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این حوضچه تبخیر به عنوان پشتیبان و سطح تبخیر ۹ هزار متر مربع و با نوع پوشش ژئوممبرین با سطح زیرین ژئوتکستایل است و در مجاورت یکی از چاه‌های کنگان قرار دارد.

رئیس منطقه عملیاتی نار و کنگان تصریح کرد: برای احداث این گودال تبخیر ۱۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۲ هزار متر مربع زیرکوبی انجام شده است، همچنین به‌منظور ممانعت از ورود حیوانات، اطراف آن به متراژ ۳۶۰ متر و به ارتفاع سه متر با فنس محصور شده است.

منطقه عملیاتی نار و کنگان یکی از مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از شرکت‌های تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که در حوزه جغرافیایی استان بوشهر قرار دارد.

کد خبر 309603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =