زمینه‌های بهبود شرایط اقتصادی فراهم شده است

رئیس‌جمهوری گفت: با توجه به اهداف لایحه بودجه ۱۴۰۰ و برنامه‌ریزی انجام‌شده، وضع اقتصادی رو به بهبودی و رونق قرار می‌گیرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، ۲۷ آبان‌ماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: با عنایت به اهداف لایحه بودجه سال آینده و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، با امیدواری می‌توانیم اعلام کنیم وضع اقتصادی کشور رو به بهبودی و رونق قرار خواهد گرفت.

در پایان این نشست محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با توجه به حکم قانونی مبنی بر تحویل آن تا ۱۵ آذرماه به مجلس، آماده شده است، عنوان کرد: ۲۱ تبصره‌ای که باید همراه با جداول بودجه تهیه شود، در اختیار وزرا قرار گرفت تا نظرات خود را حداکثر تا پایان هفته به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند.

وی گفت: مواردی که لازم است برای آنها تأمین نظر شود یا نشست‌های مشترکی با دستگاه‌ها برگزار شود نیز تا پایان هفته انجام خواهد شد تا تبصره‌های الحاقی به ماده واحده نیز در دولت بررسی شود، همچنین به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بتوانیم قبل از ۱۵ آذر لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را به مجلس تقدیم کنیم.

نوبخت تصریح کرد: این لایحه هم از سیاست‌های کلی مربوط به اقتصاد مقاومتی و هم از برنامه اصلاح ساختار بودجه‌ریزی تبعیت می‌کند. سازمان برنامه و بودجه حسب نظر مقام معظم رهبری، برنامه اصلاح ساختار را در سال ۱۳۹۷ آماده و تقدیم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی کرد، اما از آنجا که این برنامه در شورا تصویب نشد، نهایتاً مجلس شورای اسلامی باید این برنامه را بررسی و تصویب کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از نظر این سازمان، برنامه اصلاح ساختار بودجه آماده است و مجلس می‌تواند نسبت به تصویب آن اقدام کند، افزود: هیچ عذری برای سازمان برنامه و بودجه و مجلس در خصوص اعمال برنامه اصلاح ساختار بودجه در بررسی لایحه وجود ندارد، زیرا این برنامه اکنون آماده بوده و در اختیار مجلس قرار گرفته و فقط نیاز به تصویب دارد.

وی با اشاره به اینکه مجلس در نظر داشت که تعدادی از موارد مرتبط با برنامه اصلاح ساختار را در همین لایحه بگنجانیم، عنوان کرد: نمایندگان آن را به‌صورت یک طرح قانونی به مجلس تقدیم کردند که امروز قرار است بررسی آن آغاز شود. سازمان برنامه و بودجه بر اساس مواردی که می‌دانست مورد نظر نمایندگان مجلس است، اصلاحات لازم را در لایحه انجام داد و امیدوارم آنچه برای بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفتیم با اعمال نظر نمایندگان مجلس، کامل شده تا بتوانیم از اول سال ۱۴۰۰ آن را به نحو شایسته اجرا کنیم.

کد خبر 309684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =