نفت و گاز واگذاری‌های مهمی در بورس خواهد داشت

سخنگوی دولت گفت: با شرایطی که بورس پیدا می‌کند دارایی‌های بسیار مهمی را در فرآیند واگذاری داریم، دارایی‌هایی که به‌موقع اعلام می‌شود و بدون شک استقبال خوبی هم از عرضه این دارایی‌ها در حوزه نفت و گاز می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، ۲۷ آبان‌ماه) در نشست خبری گفت: امروز تفسیر نادرستی از تلاش‌های دولت انجام می‌شود. نمی‌دانم چرا عده‌ای از اینکه می‌گویند مسئله آمریکا به ما ربطی ندارد، اما خودشان خوشحال یا ناراحت می‌شوند. فارغ از اینکه در انتخابات آمریکا چه گذشته، یک تفسیر نادرست از فعالیت‌های دولت صورت گرفته اگر ما از تحریم صحبت کرده‌ایم و از تحریم‌گران حرف زدیم این به‌عنوان چشم دوختن به خارج نیست. اگر ما از به‌دست آوردن حق ایرانیان از فرصت جهانی برای توسعه گفتیم از عقب راندن تحریم حرف زدیم، باید به‌طور جدی با آثار تحریم مقابله کرد، اما تحریم را هم باید عقب راند.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی صادرات و صادرات غیرنفتی در چند ماه اخیر افزود: کدام دولت زندگی بدون نفت و بودجه بدون نفت را تجربه کرده است. مقایسه کنید و منصفانه سخن بگویید. هیچ دولت و هیچ قوه‌ای در ایران و در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند بگوید که من کاستی نداریم. همه دولت‌های دنیا و همه قوا و مجالس دنیا کاستی دارند. ما ادعا نمی‌کنیم که نقد نیاز نداریم، اما تحولات جهانی در حوزه بین‌الملل به سرعت در حال تغییر است و ما نیازمند این هستیم که با انسجام از فرصت‌هایی که به‌دست می‌آید، برای احقاق حقوق مردم استفاده کنیم.

سخنگوی دولت به موضوع بازار بورس نیز اشاره و تصریح کرد: با شرایطی که بورس پیدا می‌کند دارایی‌های بسیار مهمی را در فرآیند واگذاری داریم. دارایی‌هایی که به‌موقع اعلام می‌شود و بدون‌شک استقبال خوبی هم از عرضه این دارایی‌ها در حوزه نفت و گاز انجام می‌شود.

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره تصویب طرح قیر رایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح نهایی که به تصویب شورای نگهبان رسیده، دارای چارچوب مشخص و براساس دیدگاه‌های کارشناسی، نهایی شده است و قابلیت اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه دولت تنها از محل اعتبارات عمرانی قیر خریداری می‌کند و در اختیار دستگاه‌های اجرایی مشخص قرار می‌دهد، عنوان کرد: تصور همکاران من در سازمان برنامه و بودجه این است که این طرح نسبت به طرح پیشین تبعات منفی کمتری دارد.

کد خبر 309735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =