برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان عملیاتی ملی حفاری

شرکت ملی حفاری ایران با هدف ارتقای سطح آموزش کارکنان عملیاتی، برگزاری دوره‌های فنی و تخصصی را در موقعیت استقرار دستگاه‌های حفاری و محیط های کارگاهی در برنامه دارد که در این مسیر، طی یک‌سال گذشته بالغ بر ۸۸۰ نفر از کارکنان عملیاتی این شرکت، دوره‌های یادشده را پشت سر گذاشته‌اند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حبیب صفری، رئیس آموزشگاه تکنولوژی حفاری این شرکت گفت: با توجه به شرایط کار اقماری که در آن کارکنان عملیاتی ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت دارند و حضور این دسته کارکنان در دوره‌های آموزشی متمرکز مشکلاتی در روال زندگی آنان به دلیل سکونت در شهرهای مختلف به دنبال داشت، اجرای دوره‌های آموزشی در محل کار به نحو مطلوب مورد اقبال مجموعه کارکنان ذی‌نفع قرار گرفته است.

وی افزود: حسب تأکید مدیریت ارشد شرکت مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان عملیاتی در ایام کاری، برگزاری این دوره‌ها از سال ۹۸ به‌طور پیوسته در دستور کار قرار گرفت و با تشخیص اداره آموزش و هماهنگی مدیریت‌های عملیاتی و منابع انسانی مدرسان واجد شرایط به همراه وسایل آموزشی و کمک آموزشی به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

رئیس آموزشگاه تکنولوژی حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران گفت: مدرسان و کارشناسان در موقعیت دستگاه‌های حفاری پس از ثبت‌نام حضوری و اجرای دوره نسبت به تنظیم فرم مرتبط که به تائید مدرس و رئیس دستگاه رسیده اقدام می‌کنند. پس از پایان دوره، واحدهای مجری نسبت به اعلام نتایج به واحدهای برنامه‌ریزی و توسعه و خدمات پشتیبانی و امور اداری آموزش برای ثبت و تغذیه آن در سامانه آموزش نفت اقدام می‌کنند و در سوابق آموزش پرسنلی کارکنان درج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یک‌سال گذشته بالغ بر ۸۸۰ نفر از کارکنان عملیاتی در دستگاه‌های حفاری موفق به گذراندن این دوره‌ها شدند، افزود: دوره‌های آموزشی پیش‌گفته اکنون تحت عناوین «تجهیزات کنترل فوران»، «تجهیزات کومی یونیت»، «سیستم‌های هیدرولیکی دستگاه حفاری»، «سیستم‌های بالابری و ترمز دراورکس» و «گیر رشته حفاری» برگزار و بر اساس ارزیابی‌ها، در ارتقای سطح آموزش‌های فنی و تخصصی کارکنان در سطوح مختلف بسیار مؤثر واقع شده است.

رئیس آموزشگاه تکنولوژی حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: با توجه به گستردگی موقعیت استقرار دستگاه‌های حفاری در چند استان، برنامه آموزشی برای دکل‌ها تا پایان امسال تدوین و بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری و برگزار می‌شود.

کد خبر 309773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =