شیوع دوباره کرونا پالایشگاه‌های اروپا را به تعطیلی می‎کشاند

افزایش محدودیت‎های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا پالایشگاه‎های بیشتری را در اروپا تعطیل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، پالایشگاه‌های بیشتری در اروپا در معرض خطر تعطیلی دائمی هستند، زیرا تقاضای سوخت در این قاره دوباره با اعمال محدودیت‌های جدید برای مهار ویروس کرونا کاهش یافته است.

فعالان بازار انتظار دارند تقاضای بنزین اروپا در ماه‌های نوامبر و دسامبر در مقایسه با مدت مشابه پارسال  ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

قرنطینه‎ کامل بعضی از کشورها در کنار قرنطینه‌های جدید و محدودیت‌های اعمال‌شده در اقتصادهای بزرگ اروپا از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا تقاضای نفت را دوباره کاهش داده است، آن هم در شرایطی که رکود دوباره در اروپا غیرقابل اجتناب به نظر می‌رسد.

پالایشگاه‌ها از فصل بهار با مشکل سقوط تقاضای سوخت دست و پنجه نرم کرده‎اند و بسیاری از آنها مجبور شده‌اند فعالیت‎های خود را محدود یا پالایش نفت خام را به‌طور دائم متوقف کنند.

پترونیوس که به‌طور مشترک توسط شرکت‎های اینیوس سوئیس و پتروچاینا اداره می‎شود اوایل نوامبر اعلام کرد که قصد دارد بعضی از بخش‌های خود در پالایشگاه گرنگ‎موث را تعطیل کند. با تعطیلی این بخش‌ها، ظرفیت پالایشی این پالایشگاه که تنها پالایشگاه اسکاتلند است کاهش می‌یابد و از ۲۱۰ هزار بشکه در روز فعلی به ۱۵۰ هزار بشکه در روز می‎رسد.

پالایشگاه نسته فنلاند نیز در ماه سپتامبر اعلام کرد در حال بررسی توقف عملیات پالایشی در نانتالی است.

کد خبر 309925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =