افزایش سرمایه‌های ملی از طریق ایجاد زنجیره ارزش پتروشیمی

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی می‌تواند ارزش سرمایه‌های ملی را از طریق ایجاد زنجیره ارزش افزوده بالا ببرد، از این رو سرمایه‌گذاری در طرح‌های پتروشیمی، چشم‌انداز روشنی از این صنعت ارائه می‌کند.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی نقش مهمی در توسعه کشور ایفا می‌کند، گفت: توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی افزون بر جلوگیری از خام‌فروشی، مواد اولیه صنایع پایین‌دستی را برای تقویت تولید ملی و توسعه اقتصادی کشور فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه این صنعت در بخش‌های مختلف و در تقویت زیرساخت‌ها موفقیت‌های خوبی به دست آورده است، افزود: پتروشیمی ارزش سرمایه‌های ملی را از طریق ایجاد زنجیره ارزش افزایش داده است، از این رو سرمایه‌گذاری در طرح‌های پتروشیمی، چشم‌انداز روشنی از این صنعت ارائه می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش در اولویت طرح‌های توسعه‌ای این صنعت قرار دارد و در این مسیر بخش خصوصی می‌تواند بیش از گذشته نقش‌آفرین باشد.

رحیمی جهان‌آبادی به نقش اشتغال‌زایی صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: امروزه اشتغال یکی از ارکان توسعه و پیشرفت کشورهاست و یکی از صنایعی که به افزایش اشتغال در کشور کمکی بسزا می‌کند صنایع وابسته به پتروشیمی است.

این نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: روند رو به رشد پتروشیمی، نشان می‌دهد این صنعت می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی نقش اساسی ایفا کند. مسیر پیشرفت و توسعه صنعت پتروشیمی هیچ‌گاه و حتی با تحریم نیز متوقف نمی‌شود.

کد خبر 309995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =