ایستگاه جدید تقلیل فشار گاز شماره ۲ کرمان بهره‌برداری شد

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از بهره‌برداری ایستگاه یکصد هزار مترمکعبی جدید تقلیل فشار گاز (سی‌جی‌اس) شماره ۲ شهر کرمان و فاز اول خط تغذیه ۱۶ اینچ رینگ تقویتی شهر اختیارآباد به کرمان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، منوچهر فلاح در این باره گفت: همسو با مقاوم‌سازی شبکه‌های گاز در مقابل بحران، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از افت فشار گاز و ارائه خدمات ایمن و مستمر به شهروندان شهر کرمان، ایستگاه سی‌جی‌اس شماره ۲ این شهر به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ظرفیت تأمین گاز شهر کرمان افزایش یافت، تصریح کرد: با آغاز بهره‌برداری از این پروژه‌ها ظرفیت تأمین گاز شهر کرمان از ۲۰۰ هزار مترمکعب بر ساعت کنونی به ۳۰۰ هزار مترمکعب افزایش یافت که سبب ارتقای پایداری شبکه گازرسانی شهر کرمان در فصل سرد می‌شود، برای اجرای این پروژه هم اعتباری حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمن در پایان به ویژگی ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز (سی‌جی‌اس) اشاره کرد و افزود: این ایستگاه‌ها به‌طور معمول از خطوط انتقال گاز منشعب می‌شوند، بنابراین فشار وارودی آنها همان فشار خط انتقال است که به لحاظ انشعاب‌گیری از خطوط انتقال می‌توان آنها را در زمره ایستگاه‌های بزرگ به شمار آورد.

فلاح یادآور شد: پروژه محوطه‌سازی و ساخت و تجهیز ساختمان نگهبانی و نصب سایبان ایستگاه‌های تقلیل فشار مستقر در ایستگاه سی‌جی‌اس دوم شهر کرمان نیز به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 310012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =