پروژه‌های نفت در غرب کارون و پارس جنوبی افتتاح می‌شوند

دو پروژه شرکت ملی نفت ایران شامل نخستین واحد فرآورش پیش‌ساخته کشور در غرب کارون و تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی فردا (پنجشنبه، ششم آذرماه) در مراسمی با دستور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شوند.

به گزارش شانا، واحد فرآورش پیش‌ساخته غرب کارون با ظرفیت فرآوری روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت و با در اختیار داشتن ۲ ردیف (Train) هر یک با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه طراحی شده و قابلیت توسعه برای فرآورش روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت را داراست.

این واحد فرآورشی با اعتبار تقریبی ۴۷ میلیون دلار در ضلع جنوبی میدان آزادگان جنوبی احداث شده و نفت موردنیاز آن از تعداد ۳۵ حلقه چاه مستقر در این میدان مشترک تغذیه می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، پروژه احداث تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در عسلویه نیز با ظرفیت اسمی ۶۴۰ هزار مترمکعب (معادل ۴ میلیون بشکه) به منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه‌های منطقه پارس ۱ و نیز تأمین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس ساخته شده است.

در این پروژه، هشت مخزن به صورت سقف شناور هر یک به ظرفیت ۸۰ هزار مترمکعب و ۲ مخزن آتش‌نشانی و مخازن سوخت، شبکه لوله‌کشی و سیستم‌های برق و ابزاردقیق، سیستم‌های اندازه‌گیری و پمپ‌های انتقال میعانات و ساختمان‌های صنعتی و اداری احداث شده است. این تأسیسات که هم‌اکنون عملیاتی است، با  ۲۹.۲ میلیون یورو و ۲۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط پیمانکاران داخلی ساخته شده است.

کد خبر 310059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =