پالایشگاه‌های پارس ۲ به مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی متصل می‌شوند

مجری پروژه احداث تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی گفت: پالایشگاه‌های گازی سایت ۲ پارس جنوبی به تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی متصل می‌شوند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، رضا فروزش اظهار کرد: تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی هم‌اکنون با دریافت خوراک از پالایشگاه‌های سایت یک پارس جنوبی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۴ میلیون بشکه میعانات گازی در حال بهره‌برداری است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی به‌منظور اتصال پالایشگاه‌های پارس ۲ به مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی گفت: با تکمیل یک خط لوله ۳۰ اینچ جدید که به همین منظور در حال اجراست، قابلیت دریافت میعانات گازی پالایشگاه‌های پارس ۲ به این تأسیسات فراهم می‌شود.

مجری پروژه ساخت تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی با بیان اینکه نخستین مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی در این پروژه، اوایل سال ۱۳۹۸ و آخرین مخزن نیز بهمن‌ماه پارسال عملیاتی شد، افزود: هم‌اکنون این تأسیسات شامل ۸ مخزن ذخیره‌سازی هرکدام با ظرفیت ۵۰۰ هزار بشکه در حال بهره‌برداری است و روزانه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس منتقل می‌شود.

فروزش به قابلیت‌های مهم این پروژه در دریافت و ارسال میعانات گازی به مبادی مصرف اشاره کرد و افزود: این پروژه افزون بر تأمین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پالایشگاه پارس شیراز، می‌تواند روزانه تا سقف ۶۰۰ هزار بشکه میعانات گازی را به‌منظور بارگیری به گوی‌های شناور شماره ١ و ٢ در عسلویه برای صادرات ارسال کند.

وی با بیان اینکه این پروژه در قالب سه پروژه EPC  توسعه و تکمیل شده است، گفت: در مجموع این سه قرارداد ۲۰۰ هزار نفر ماه کار اجرا شده است.

مجری پروژه ساخت تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی درباره مقدار بهره‌مندی از توان داخل در هریک از این بخش‌ها گفت: در بخش EPC1 در مجموع حدود ۵۰ درصد ساخت داخل و در بخش‌های EPC2  و EPC3 در حوزه‌های مهندسی، کالا و اجرا به‌طور کامل و صددرصدی از توان شرکت‌ها و متخصصان داخلی استفاده شده‌ است.

کد خبر 310106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =