تولید پتروشیمی نوری به ۱۰۸ درصد ظرفیت اسمی رسید

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری، شیوع ویروس کرونا را بر تولید محصولات این شرکت بی‌تأثیر دانست و گفت: این مجتمع در هشت ماه امسال، هشت درصد بیشتر از ظرفیت اسمی و ۱۵ درصد بالاتر از برنامه تولید داشته است.

به گزارش خبرنگار شانا، تقی صانعی امروز (یکشنبه، نهم آذرماه) در نشست خبری از طریق ویدیوکنفرانس، با اعلام خبر تصویب افزایش سرمایه این شرکت از ۳ هزار میلیارد ریال به ۹ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته اظهار کرد: نوری در هشت ماه سال ۹۹، هشت درصد بالاتر از ظرفیت اسمی و ۱۵ درصد بیشتر از برنامه پیش‌بینی‌شده تولید داشته است.

وی با اشاره به اینکه این افزایش سرمایه صرف تأمین مالی بخشی از پروژه هنگام خواهد شد، افزود: واحد آمونیاک پروژه هنگام سال ۱۴۰۰ و واحد اوره آن سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی می‌شود و به‌دلیل موقعیت مکانی پروژه هنگام در کنار اسلکه، قیمت تمام‌شده صادرات محصولات این واحد به‌طور نسبی کمتر از واحدهای دیگر خواهد بود و حاشیه سود مطلوبی برای نوری خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش نرخ خوراک در سال‌های آینده ادامه داد: نرخ خوراک تابعی از قیمت جهانی نفت است و قیمت محصولات و قیمت خوراک متناسب با هم است و به بازار نفت در آینده بستگی دارد.

صانعی درباره پروژه به صفر رساندن سوزاندن گازهای مشعل پتروشیمی نوری گفت: خوشبختانه مناقصه این پروژه برگزار و برنده مشخص شده است، در دو هفته آینده این پروژه آغاز می‌شود و طی ۲۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، ظرفیت تولید پتروشیمی نوری را حدود ۴.۵ میلیون تن دانست و تصریح کرد: از ابتدای راه‌اندازی ۶۰ درصد محصولات این مجتمع صادراتی بوده است و در سال ۹۹ نیز به دلیل افزایش مصرف داخل حدود ۵۵ درصد محصولات صادر شده است. اولویت پوشش نیاز داخل و پس از آن صادرات مازاد محصولات است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری درباره تأثیر شیوع ویروس کرونا بر عملکرد مجتمع افزود: این شرکت به تبعیت از قوانین منطقه، همه پروتکل‌های بهداشتی را اجرا می‌کند و کرونا تأثیری بر تولید این شرکت نداشته است.

صانعی به بررسی چند پروژه توسعه‌ای جدید در واحد پژوهش و فناوری پتروشیمی نوری اشاره کرد و گفت: در صورت اقتصادی بودن این پروژه‌ها اعلام خواهند شد.

وی در توضیح دلیل کاهش هزینه‌های فروش شرکت پتروشیمی نوری اظهار کرد: افزایش حجم صادرات و به دنبال آن کاهش هزینه حمل و مدیریت شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس سبب کاهش هزینه‌های این شرکت شده است.

کد خبر 310179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =