موافقت شورای اقتصاد با طرح توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ بیجار

شورای اقتصاد با طرح مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی در ساختمان‌ها و نیز طرح توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ بیجار و ساخت ایستگاه تقویت فشار آن موافقت کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (دوشنبه، دهم آذرماه) در نشست شورای اقتصاد، با تأکید بر اهمیت موضوع بهینه‌سازی مصرف سوخت از سازمان برنامه و بودجه خواست پیگیر مصوبه‌های شورای اقتصاد درباره پیشگیری از هدررفت انرژی باشد.

وی گفت: بهینه‌سازی مصرف انرژی مطالبه رهبر معظم انقلاب و از مسیرهای مهم توسعه کشور است که می‌تواند سبب صرفه‌جویی در منابع و ایجاد اشتغال به‌ویژه در بخش‌های خدماتی شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری بر استفاده از منابع فاینانس خارجی برای پیشبرد طرح‌های توسعه کشور تأکید کرد و از مدیران شرکت‌های داخلی خواست برای داخلی‌سازی و استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های شکل گرفته در کشور تلاش بیشتری کنند.

جهانگیری ضرورت حمایت از بازرگانان و صادرکنندگان کشور و حفظ بازارهای صادراتی را مدنظر قرار داد و از وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت) خواست با حساسیت بیشتری موضوع تسهیل صادرات کالاها و تأمین نیازهای داخلی را در دستور کار قرار دهد.

در این نشست که وزیران نیرو، راه و شهرسازی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند، در پی درخواست وزارت نفت با طرح توسعه خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی موافقت شد.

شورای اقتصاد همچنین با طرح مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی در ساختمان‌ها و نیز طرح توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ بیجار و احداث ایستگاه تقویت فشار آن موافقت کرد.

کد خبر 310225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =