تجهیز مراکز جمع‌آوری گاز آغار به کنترلرهای میکروپروسسوری

دیزل ژنراتورهای مراکز چهارگانه جمع‌آوری گاز ناحیه آغار منطقه عملیاتی آغار و دالان به کنترلرهای میکروپروسسوری مجهز شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مصطفی پالیزیان، رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان گفت: با طراحی و نصب سیستم کنترلی میکروپروسسوری مبتنی بر PLC، سیستم کنترلرهای رله‌ای دیزل ژنراتورهای مراکز جمع‌آوری گاز ناحیه آغار جای خود را به سیستمی هوشمند و دقیق داد.

وی با اشاره به پایان عمر مفید کنترل‌های رله‌ای موجود افزود: با جایگزینی سیستم‌های کنترلی هوشمند، افزون بر پیشگیری از خرابی دستگاه‌ها و کاهش هزینه‌ها و زمان تعمیر و نگهداری، سطح حفاظت، قابلیت اطمینان، پایش مداوم همه پارامترها، ثبت همه وقایع نیز افزایش یافته و با دقت بیشتری انجام می‌شود.

رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان ادامه داد: عملکرد این سیستم میکروپروسسوری مبتنی بر PLC، به دو صورت دستی و خودکار است که ضمن پایش و ثبت دائمی همه پارامترها با حفاظت کامل از دیزل ژنراتور، دیگر خطاهای سیستم را ثبت می‌کند و عیب‌یابی را سرعت می‌بخشد.

پالیزیان گفت: اجرای این طرح در مرحله نخست روی تابلو دیزل ژنراتور یکی از مراکز ناحیه آغار انجام شد و با عملکرد موفقیت‌آمیز و خروجی قابل قبول، هم‌اکنون روی تابلوهای مراکز دیگر نیز در حال انجام است تا فرآیند تأمین برق مراکز از طریق شبکه یا ژنراتور با دقت و قابلیت اطمینان بیشتری انجام شود.

وی اظهار کرد: اجرای این پروژه با تلاش سه نفر از کارشناسان برق ناحیه آغار با ۱۶۰ نفر ساعت کار با اتوماسیون کامل و قابلیت اطمینان بسیار بالا در مدت زمان یک هفته و با صرف کمترین هزینه انجام شده است و قابلیت اجرا روی همه دیزل ژنراتورهای موجود در دیگر مناطق عملیاتی زیرمجموعه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی را دارد.

منطقه عملیاتی آغار و دالان از مناطق عملیاتی زیرمجموعه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در استان فارس و حوزه جغرافیایی شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین قرار دارد.

کد خبر 310247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =