برآورد ۴۵ دلاری مؤسسه فیچ برای قیمت نفت برنت در ۲۰۲۱

مؤسسه اعتبارسنجی فیچ قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۱ را ۴۵ دلار برای هر بشکه برآورد کرد.

به گزارش پایگاه خبری اویل پلاس، مؤسسه اعتبارسنجی فیچ در پی توافق کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس مبنی بر افزایش تدریجی روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت در ژانویه ۲۰۲۱، برآورد کرد که میانگین قیمت نفت خام برنت در سال آینده میلادی ۴۵ دلار برای هر بشکه خواهد بود.

دیمیتری مارینشنکو، مدیرعامل موسسه فیچ در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی اظهار کرد: انتظار داریم میانگین قیمت نفت خام برنت سال آینده ۴۵ دلار برای هر بشکه باشد. 

وی افزود: این برآورد بر مبنای این فرض است که ضعف تقاضا حداقل تا نیمه دوم سال آینده ادامه می‌یابد، زیرا احتمال دارد پیشرفت توزیع انبوه واکسن ویروس کرونا خیلی سریع نباشد.

انتشار اخبار مربوط به واکسن کرونا در اواخر ماه گذشته میلادی، قیمت‌های نفت را افزایش داد و توافق اوپک پلاس پس از مذاکرات طولانی، به افزایش قیمت‌ها در هفته گذشته کمک کرد.

اما با توجه به چالش‌های مربوط به توزیع واکسن کرونا و این حقیقت که سال آینده نفت بیشتری از سوی اوپک پلاس روانه بازار می‌شود، روند قیمت‌ها ممکن است به زودی تغییر کند. این مسئله بدون در نظر گرفتن افزایش تولید نفت لیبی خواهد بود که از توافق کاهش تولید اوپک پلاس معاف است.

مارینشنکو برخلاف انتظارهای گسترده کنونی که با در دسترس بودن وسیع واکسن کرونا، تقاضای نفت به سرعت بهبود خواهد یافت، گفت: بعید است واکسن‌ها تأثیر قابل توجهی بر قیمت‌ها داشته باشند.

کد خبر 310402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =