توقف شناور لوله‌گذاری روسیه در نزدیکی پروژه نورد استریم ۲

کشتی لوله‌گذار روسیه در نزدیکی سایت اجرای پروژه ساخت خط لوله گازی نورد استریم ۲ در دریای سیاه توقف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، داده‌های مؤسسه ردیابی کشتی‌های رفنیتیو ایکون نشان می‌دهد شناور لوله‌گذاری «آکادمیک چرسکی« روسیه روز شنبه (۱۵ آذرماه) در نزدیکی محل ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ در دریای بالتیک توقف کرد.

کنسرسیوم تحت هدایت شرکت گازپروم روسیه که ساخت این خط لوله هزار و ۲۳۰ کیلومتری را به‌عهده دارد، ماه گذشته اعلام کرده بود پس از تعلیق یک سال پیش عملیات در پی تحریم‌ شرکت‌های درگیر در ساخت‌وساز این پروژه توسط ایالات متحده، فعالیت این پروژه را ازسر می‌گیرد.

سفیر ایالات متحده آمریکا در برلین از دولت آلمان و اتحادیه اروپا خواست فعالیت ساخت‌وساز این خط لوله را برای ارسال سیگنالی به مسکو متوقف کنند.

واشنگتن معتقد است این خط لوله که به نقطه اشتعال روابط روسیه و غرب تبدیل شده و این روابط را در پایین‌ترین سطح پس از جنگ سرد قرار داده است، امنیت انرژی اروپا را به خطر می‌اندازد.

رابین کوینویل، سفیر ایالات متحده در برلین، در مصاحبه با روزنامه هندلزبلات آلمان گفت: این خط لوله فقط یک پروژه اقتصادی نیست، بلکه ابزار سیاسی کرملین برای دور زدن اوکراین و تقسیم اروپاست.

توقف کشتی لوله‌گذار در شمال لهستان و آلمان

داده‌های ایکون نشان داد کشتی لوله‌گذاری روسیه در شمال لهستان و آلمان توقف کرده است. شرکت آلسیز سوئیسی - هلندی دسامبر گذشته به دنبال تهدید تحریم‌های واشنگتن، لوله‌گذاری را به حالت تعلیق درآورد.

یک مقام دریایی در شهر استرالسوند آلمان به شرکت‌های حمل‌ونقل اعلام کرد که از پنجم تا ۳۱ دسامبر در منطقه‌ای از دریای بالتیک که پروژه نورد استریم ۲ از آنجا عبور می‌کند، فعالیت‌های لوله‌گذاری انجام می‌شود.

این مقام گفت که زمان پایان کار یا نحوه قرار دادن دیگر بخش‌های باقیمانده این خط لوله مشخص نشده است و افزود: در آینده نام کشتی لوله‌گذار را عنوان می‌کند.

وی روز جمعه (۱۴ آذرماه) از اظهارنظر بیشتر در این باره خودداری کرد.

بیش از ۹۰ درصد پروژه ۱۱ میلیارد دلاری نورد استریم ۲، با هدایت شرکت انرژی دولتی گازپروم روسیه و با هدف دو برابر کردن ظرفیت خط لوله نورد استریم، تکمیل شده است.

این در حالی است که لایحه سالانه سیاست دفاعی ایالات متحده که اواخر روز پنجشنبه (۱۳ آذرماه) توسط قانونگذاران اعلام شد، حاوی تحریم‌هایی است که به گفته طرفداران آن، پروژه نورد استریم ۲ را متوقف می‌کند.

کد خبر 310410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =