شرایط تولید و فروش نفت ایران سال آینده متفاوت خواهد بود

رئیس‌جمهوری گفت: دنیا این پیام را به‌خوبی دریافت کند که شرایط تولید و فروش نفت جمهوری اسلامی ایران سال آینده با دو سال پیش به‌طور کامل متفاوت خواهد بود، هرچند ممکن است کاسبان تحریم و یأس‌آفرینان خیلی از این علامت خوشحال نشوند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۱۹ آذرماه) در نشست هیئت دولت گفت: اولین پیام بودجه ۱۴۰۰ این است که ما یک چشم‌انداز بسیار روشن و امیدبخشی برای سال آینده داریم و این نه بر مبنای اینکه می‌خواهیم با کسی مذاکره یا توافق کنیم یا توافق نکنیم، بلکه در چارچوب محاسبات دولت است.

وی با بیان اینکه این بودجه اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است، افزود: این پیام را از طریق اینکه در سال آینده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خواهیم فروخت، اعلام کردیم و در سال آینده هم قدرت تولید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه و هم قدرت فروش داریم و خواهیم فروخت.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: دنیا این پیام را به‌خوبی دریافت کند که شرایط تولید و فروش نفت جمهوری اسلامی ایران سال آینده با دو سال پیش به‌طور کامل متفاوت خواهد بود، هرچند ممکن است کاسبان تحریم و یأس‌آفرینان خیلی از این علامت خوشحال نشوند، اما به هر حال این چراغ امیدی برای ملت بزرگ ما نسبت به سال آینده است.

روحانی پیام دیگر لایحه بودجه ۱۴۰۰ را متکی نبودن به نفت عنوان کرد و گفت: این پیام به این معنا نیست که نفت نفروشیم. نفت استخراج می‌کنیم و می‌فروشیم، اما مهم این است که بودجه جاری ما بودجه نفت نباشد. برای توسعه کشور از نفت به‌طور حتم استفاده می‌شود.  

وی عنوان کرد: باید در سطح جهانی به‌عنوان یک قدرت صادرکننده باشیم و بدون این، تضعیف قدرت ملی است. اگر ایران می‌توانست در سال ۹۰، ۹۱ حدود ۱۰ میلیون بشکه نفت صادر کند، ما را نمی‌توانستند تحریم کنند و قدرت تحریم ما را نداشتند.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: اگر قدرت صادرات پتروشیمی و بازار محصولات غذایی دو برابر امروز بود، اگر صادرات صنایع و تولیدات معدنی سه برابر امروز باشد، قدرت تحریم شما را نداشتند. بازار دنیا دست شماست و شما در جهان حضور دارید و نمی‌توانند شما را حذف کنند.

کد خبر 310551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =