ششمین نشست کارگروه انرژی ایران و اتریش برگزار شد

ششمین نشست کارگروه انرژی ایران و اتریش با حضور سفیران دو کشور امروز (چهارشنبه، ۱۹ آذرماه) از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، این نشست با محور انرژی‌های تجدیدپذیر و برای پیگیری سند نقشه راه همکاری‌های اقتصادی ایران و اتریش در دوره‌ای پنج ساله است. این دوره از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است.

در این نشست فرصت‌ها و ظرفیت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران و همکاری با اتریش در این زمینه، پروژه‌های فناوری پاک و آب و هوایی، توسعه آبگرمکن‌های خورشیدی، پروژه شهر هوشمند و سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و آثار ویروس همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ (کرونا) بر بخش انرژی بررسی شد.

نمایندگانی از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، انجمن بین‌المللی انرژی‌های خورشیدی از هند، وزارت نیرو، مرکز همکاری‌های پیشرفت و تحول ریاست جمهوری، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برقی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران (ساتبا)، انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر، سندیکای برق و شرکت مگفا با نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های ذی‌ربط اتریشی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر در این نشست با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

همکاری‌های ایران و اتریش در زمینه انرژی می‌تواند الگویی مناسب برای مشارکت دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی صاحب فناوری با ایران باشد.

حسین اسماعیلی، مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان خزر معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت ریاست هیئت ایرانی این نشست و یوهان پنکر ریاست هیئت اتریشی را عهده‌دار بودند.

کد خبر 310582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =