تلاش برای صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت گاز

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به بهره‌گیری از توان سازندگان داخلی در اجرای پروژه‌های صنعت گاز، از دورنمایی امیدوارکننده در صادرات خدمات فنی و مهندسی به خارج از مرزهای کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی در این باره اظهار کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران همسو با سیاست‌های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران و در حمایت از تولید داخل و بهره‌گیری حداکثری از توان تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی، با اتکا به ظرفیت‌های داخلی، پروژه‌ها را به پیش می‌برد.

>>> بیشتر بخوانید؛

صنعت گاز خودکفایی از واردات کالا را جشن می‌گیرد

وی ادامه داد: این مهم پس از کسب اطمینان از رعایت ضوابط و دستورعمل‌های فنی از سوی سازندگان ایرانی تأمین کالا و تجهیزات پروژه‌های صنعت گاز، به‌ویژه در طرح‌های ملی و راهبردی انتقال گاز طبیعی، اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز تصریح کرد: این شرکت به‌عنوان بازوی اجرایی صنعت گاز، پایه‌گذار و پیشرو در استفاده حداکثری از توان سازندگان داخلی بوده است و با توسعه مزیت‌های رقابتی در شرکت‌های سازنده به‌ویژه کارخانه‌های سازنده لوله، توربوکمپرسور، الکتروپمپ، سامانه کنترل ایستگاه‌ها، شیرآلات، تجهیزات اندازه‌گیری و...  شرایطی را ایجاد کرده که امروزه پیچیده‌ترین تجهیزات مرتبط در داخل کشور ساخته شوند.

به گفته صلواتی، دستیابی به این مهم، افزون بر حفظ آهنگ شتابان اجرای پروژه‌ها، سبب صرفه‌جویی ارزی و ایجاد اشتغال برای مهندسان جوان و مستعد کشور شده است.

وی یادآور شد: در سخت‌ترین شرایط چهار دهه اخیر، برای صنایع کلیدی کشور نظیر صنعت گاز، تنها هوشمندی و دوراندیشی فرزندان این مرز و بوم در این صنعت به‌منظور تأمین کالاهای مورد نیاز پروژه‌ها از منابع داخلی، سبب رسیدن به مسیر پیشرفت پروژه‌ها شد تا توسعه زیرساخت‌های کشور تداوم یابد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز در پایان گفت: نتیجه عمل به تعهدهای این شرکت در تقویت سازندگان بخش خصوصی در تداوم این مسیر، افزون بر تحقق برنامه‌های آینده، دورنمایی روشن و امیدوارکننده را در صادرات خدمات فنی و مهندسی به خارج از مرزهای کشور ترسیم می‌کند.

کد خبر 310814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =