تولید نفت و فرآورده‌های نفتی در ایران هیچگاه متوقف نشد

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت دوازدهم آثار منفی تحریم بر اقتصاد ایران را به جان خرید و مردم هم سختی‌های زیادی متحمل شدند، گفت: هر چند در این شرایط بازگشت منابع نفت به‌سختی انجام می‌شود، اما تولید نفت و فرآورده‌های نفتی در ایران متوقف نشد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (چهارشنبه، ۲۶ آذرماه) در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: در نشست روز چهارشنبه هیئت وزیران، تصمیم‌های مهمی درباره اصلاح الگوی مصرف گرفته شد که بر اساس آن مصرف آب، برق و گاز خانوارهای کم‌مصرف که بیشتر در دهک‌های پایین هستند رایگان شد.

وی با بیان اینکه با احتساب بعد خانوار حدود ۳۰ میلیون نفر شامل بهره‌مندی رایگان خواهند بود، افزود: این مصوبه شامل سکونت‌های دائمی شهری و روستایی و عشایری است. البته برای اجرای عدالت واحدهای خالی از سکنه و سکونت‌گاه‌های دائمی مثل باغ ویلا و ویلاها مشمول این مصوبه نخواهند بود. این تصمیم سبب کمک به خانوارهای دهک‌های پایین است و بخشی از هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر آنها را کاهش خواهد داد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: خوشبختانه رشد تولید ناخالص داخلی در ۶ ماه نخست سال ۹۹ مثبت شد و اقتصاد ایران از رکود بیرون آمد، بر اساس گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی ۶ ماه با نفت ۱.۳ درصد و بدون نفت ۱.۴ درصد مثبت شد.

ربیعی گفت: سه سال مدیریت و نگاهداشت اقتصاد از فروپاشی سبب شد نوعی اقتصاد مقاومتی در کشور شکل گیرد که نتیجه آن بی‌اثر شدن تحریم با ترامپ و بی‌ترامپ است.

وی افزود: دولت دوازدهم آثار منفی تحریم بر اقتصاد ایران و حتی اقتصاد سال‌های آینده را به جان خرید و مردم هم سختی‌های زیادی متحمل شدند، بی‌شک این رشد در سال آینده کمتر از چهار درصد نخواهد بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: دیگر علامت مثبت از گزارش‌های رشد، علامت‌های رشد بخش نفت است. هرچند بازگشت منابع آن به‌سختی انجام می‌شود، اما تولید نفت و فرآورده‌های نفتی در ایران متوقف نشد.

ربیعی عنوان کرد: حفظ سهم کشور در بازارهای نفت و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مسئله بسیار مهمی است. امیدواریم دسترسی به منابع درآمد نفتی کشور بیشتر شود، زیرا از این منابع برای توسعه کشور استفاده می‌شود و اگر این دسترسی به هر دلیلی کمرنگ شد، دولت از دیگر منابع برای توسعه استفاده می‌کند.

کد خبر 310828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =