۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
  • کد خبر: 310848
ملی حفاری مقام دوم المپیاد نفت را کسب کرد

یکی از کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران در چهارمین المپیاد بین‌المللی مهندسی نفت دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب مقام دوم در بخش پژوهش شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، عباس اورکی، کارشناس اداره تعمیرات ابزار دقیق مدیریت خدمات فنی این شرکت درباره موفقیت خود گفت: این المپیاد با حمایت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت نفت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شهریورماه برگزار و نتایج آن اواخر آبان‌ماه گذشته اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه در این المپیاد ۶۵۰ نفر شرکت‌کننده از ایران و چند کشور منطقه حضور داشتند، افزود: از این تعداد در مرحله نخست ۲۴ نفر پس از ارزیابی داوران پذیرفته شدند و به مرحله نهایی راه یافتند.

کارشناس اداره تعمیرات ابزار دقیق مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در این ارتباط پروسه جوشکاری لوله‌های کویل و چالش‌های مربوط به عملیات حرارتی و تغییر مشخصات مکانیکی ناشی از جوش در جنس لوله بررسی و ارزیابی شد.

اورکی تصریح کرد: لوله دستگاه لوله مغزی یک رشته فولادی مخصوص با عملکرد خاص برای عملیات‌های درون‌چاهی استفاده می‌شود و در صورت کوتاه شدن آن در مراحل عملیات یا ایجاد آسیب به مقطع لوله، دیگر لوله قابل کار در عملیات نیست با بریدن ناحیه آسیب‌دیده، یا اضافه کردن با یک جوش مناسب می‌توان لوله را دوباره احیا کرد.

وی اظهار کرد: این طرح علمی و تحقیقاتی که قابلیت اجرایی شدن دارد با مشارکت تخصصی شرکت دانش‌بنیان فراساحل سازه آذر سپنتا و حمایت مدیریت پژوهش و فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران انجام شد.

کد خبر 310848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =