افزایش بیش از ۲ برابری تعداد روستاهای صاحب گاز از افتخارهای دولت است

رئیس‌جمهوری با اشاره به دستاوردهای دولت برای روستاییان در زمینه‌های مختلف و افزایش گازرسانی به روستاها گفت: افزایش بیش از دو برابری تعداد روستاهای صاحب گاز از افتخارهای این دولت است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه، یکم دی‌ماه) در نشست حقوق اساسی و شهروندی با اشاره به تلاش‌های دولت برای برداشت از میدان‌های مشترک نفت و گاز و پیروزی و موفقیت دولت در دادگستری بین‌المللی لاهه در زمینه احکام موقت و قرار، به‌عنوان مصادیق احقاق حقوق ملی، گفت: تلاش کردیم حقوق مردم در زمینه آموزش، بهداشت، نیازهای ضروری زندگی و حقوقی که نسبت به تورم در کشور دریافت می‌کنند، حفظ و احقاق شود.

وی به پرداخت هزینه‌های بیمارستان توسط مردم تا ۱۰ درصد و ۶ درصد در روستاها و رایگان شدن آب، برق و گاز برای ۳۰ درصد جامعه به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی اشاره کرد و افزود: رایگان شدن آب، گاز و برق برای‌ افرادی که در تنگنا هستند و در محرومیت به سر می‌برند، در تخیلات مردم بود که شدنی نیست، اما همه اینها اجرایی و عملیاتی شد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به دستاوردهای دولت برای روستاییان در زمینه‌های مختلف و افزایش گازرسانی به روستاها از ۱۴ هزار روستا در کشور در ابتدای دولت به ۳۲ هزار روستا در دولت دوازدهم و دسترسی به آب سالم پایدار روستایی برای ۳۵ روستا در هر هفته و ۱۰ میلیون جمعیت روستایی، تأکید کرد: پس حقوق شهروندی فقط در کتاب و تدوین یک جزوه و دفترچه نبود، بلکه همه تلاشمان را به‌کار گرفتیم تا این حقوق در بخش‌های سلامت، محیط زیست، آموزش، آزادی بیان و حقوق ملی اجرایی و عملیاتی شود.

روحانی عنوان کرد: اگر ما یک میدان نفتی مشترک داشتیم حق خود را در آن پس گرفتیم، اگر همسایه ما دو برابر از گاز آن استفاده می‌کرد در این چند سال تلاش کردیم به اندازه همسایه‌مان از آن میدان گازی مشترک استفاده کنیم. این حق مردم است. این یک میدان مشترک است، اگر شما برندارید آن یکی برمی‌دارد. موضوعی نیست که در اختیار شما باشد و بگویید درِ این چاه را می‌بندم و ۲۰ سال دیگر استفاده می‌کنم.

وی گفت: در میدان‌های نفتی مشترک همین کار را انجام دادیم، در میدان‌های نفتی مشترک برداشتی که می‌کردیم قابل مقایسه با همسایه نبود، هم‌اکنون به اندازه آن کشور یا بیش از او از میدان‌های مشترک نفتی استفاده می‌کنیم، این یکی از افتخارهای دولت بود که وارد عمل شد.

کد خبر 310996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =