ضرورت تعمیق همکاری‌های تهران - مسکو در بخش‌ انرژی

وزیر نفت ایران و معاون نخست وزیر روسیه خواستار تعمیق همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف به‌ویژه انرژی شدند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، یکم دی‌ماه) در دیدار با الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در مسکو با اشاره به نقش مهم و مثبت روسیه در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ائتلاف اوپک‌پلاس، گفت: همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی روز به روز در حال گسترش است.

وی افزود: در شرایط کنونی، از جمله تحمیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر ایران و روسیه، تقویت همگرایی و همکاری دو کشور بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران و روسیه در سال‌های اخیر همکاری نزدیک و تنگاتنگی در حوزه نفت و انرژی داشته‌اند، تصریح کرد: ما همچنان خواستار تعمیق این همکاری‌ها به‌منظور بی‌اثر کردن پیامدهای تحریم هستیم.

زنگنه با بیان اینکه در عرصه بین‌المللی تغییر و تحولات بسیاری رخ داده است، گفت: در هر شرایطی روابط ایران و روسیه دچار تغییر نمی‌شود و تهران مصمم به تحکیم روابط با مسکو است.

همکاری نزدیک ایران و روسیه

معاون نخست وزیر روسیه هم در این دیدار با ابراز خرسندی از مناسبات رو به افزایش تهران و مسکو اظهار کرد: روسیه نیز بی‌گمان خواستار همگرایی بیشتر با ایران در همه زمینه‌ها و به‌ویژه در حوزه نفت و انرژی است.

نواک افزود: در سال‌های اخیر رایزنی میان اعضای اوپک و ائتلاف اوپک پلاس مؤثر بوده و روسیه تلاش کرده است نقشی سازنده ایفا کند.

وی گفت: ایران و روسیه در حوزه نفت و انرژی همواره همکاری‌های نزدیک و رو به رشدی داشته‌اند و این همکاری‌ها همچنان تداوم خواهد یافت.

ایران و روسیه در این دیدار نقشه راه تداوم و توسعه همکاری‌های دو کشور را فارغ از تحولات سیاسی بین‌المللی ترسیم و بر پیگیری و اجرای توافق‌ها و تفاهم‌های مربوط به حوزه انرژی در قالب کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تأکید کردند.

کد خبر 311013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =