سفر هیئت نفتی ایران به مسکو موفقیت‌آمیز بود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که همراه هیئت نفتی ایران به روسیه سفر کرده بود، دیدار و مذاکرات وزیر نفت با مقام‌های روس را موفقیت‌آمیز خواند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، قاسم ساعدی گفت: دیدارها و گفت‌وگوها بین بیژن زنگنه، وزیر نفت و مقام‌های روس با حضور کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه راهبردی بود و در جریان این گفت‌وگوها همکاری‌های اقتصادی و جلب مشارکت دو طرف بررسی شد.

وی که در نشست وزیر نفت با الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی این کشور هم حضور داشته است، افزود: گفت‌وگوهای ما حول دو محور بود، نخست تداوم همکاری‌ شرکت‌های نفتی روسیه با صنعت نفت ایران، دوم ادامه توسعه میدان‌های نفتی مورد مذاکره دو طرف، همچنین طرف روس علاقه‌مندی خود را برای همکاری با ایران در این عرصه‌ها اعلام کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: ما در چارچوب قانون و سیاست‌های کلی نظام و با حفظ مصالح کشور با روسیه همکاری خواهیم کرد.

ساعدی تصریح کرد: وزیر نفت و هیئت همراه بر دو محور تأکید داشتند، نخست اینکه شرکت‌های روس در هر زمینه‌ای که ایران نیاز دارد می‌توانند ورود کنند، اما با رعایت این اصل که کالاهای ایرانی که در کشور ما تولید می‌شود در قراردادهای این شرکت‌ها لحاظ و با اولویت دادن به آن، قراردادها امضا شود.

وی عنوان کرد: استفاده از دیدگاه‌ها و توان جوانان ایرانی برای مشارکت در زمینه توسعه فناوری و امضای قراردادهایی با هدف انتقال اطلاعات و استفاده از ظرفیت شرکت‌های ایرانی برای همکاری با شرکت‌های روس از دیگر موارد مورد مذاکره بین هیئت ایرانی و روس بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: همکاری شرکت‌های ایرانی و روس سبب توسعه مشارکت‌ها در حوزه فناوی و بهره‌مندی از توانایی متخصصان ایرانی می‌شود.

ساعدی افزود: هیئت ایرانی در همه حوزه‌ها اعم از نفت، گاز، انرژی، انرژی هسته‌ای و مباحثی درباره وزارت نیرو برای همکاری ابراز علاقه‌مندی و اعلام آمادگی کرد، این همکاری‌ها در چارچوب سیاست‌های نظام و فقط با توانمندی شرکت‌ها انجام می‌شود.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: معاون نخست‌وزیر و وزیر انرژی روسیه ضمن استقبال از توسعه همکاری‌ها بین تهران و مسکو از امضای توافقنامه و قراردادهای همکاری با شرکت‌های ایرانی استقبال کردند.

ساعدی گفت: شرکت‌های روس تمایل به همکاری با شرکت‌های ایرانی و مشارکت در پروژه‌های صنعت نفت ایران دارند، از این رو فهرست پروژه‌ها به طرف‌ روس اعلام شد.

وی تصریح کرد: شرکت‌های نفتی روس در دیدار با هئیت ایرانی برای همکاری اظهار علاقه‌مندی کردند، بنابراین شرکت‌های ایرانی و روس می‌توانند در عرصه‌های مختلف همکاری‌ها را توسعه دهند.

کد خبر 311028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =