نشست رؤسای جمهوری و مجلس درباره لایحه بودجه برگزار می‌شود

سخنگوی دولت گفت: به‌منظور هم‌اندیشی و گفت‌وگو درباره لایحه بودجه، عصر امروز نشستی مشترک بین رؤسای جمهوری و مجلس شورای اسلامی و با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی اعضای هیئت دولت برگزار می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، دوم دی‌ماه) در نشست خبری که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره نشست عصر روز دوشنبه (یکم‌ دی‌ماه) شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت: در ابتدای نشست اعضا  درباره ترتیبات برگزاری نشست‌ها به‌طور منظم مورد توافق کردند سپس محورهای مورد نظر مقام معظم رهبری در نشست پیشین ستاد مطرح و درباره چگونگی اجرایی کردن آنها بحث و بررسی شد.

وی درباره برخی انتقادها از لایحه بودجه ۱۴۰۰، نامه قالیباف به رئیس‌جمهوری برای اصلاح آن و برنامه دولت برای اصلاحات لایحه بودجه، افزود: در بحث بودجه انتقادها را همیشه از اقتصاددانان و جامعه مدنی داشته‌ایم که این سبب شکوفا شدن بودجه سالانه می‌شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه رئیس‌جمهوری فرمودند که سهم صندوق توسعه ملی مازاد بر فروش یک میلیون بشکه نفت همان ۳۸ درصد طبق قانون باشد، اما یک میلیون بشکه این سهم با ۲۹ درصد محاسبه می‌شود.  

ربیعی درباره همراهی دولت با مجلس برای اصلاحات بودجه ۱۴۰۰، گفت: دولت بودجه را براساس واقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی موجود و با پیش‌بینی از شرایط آینده نزدیک تنظیم و تلاش کرد در بودجه‌های سالانه اصلاحات ساختاری را در قالب تبصره‌ها نیز مدنظر قرار دهد.  

وی عنوان کرد: عصر امروز به منظور هم‌اندیشی و گفت‌وگو درباره لایحه بودجه، نشستی مشترک بین رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی اعضای هیئت دولت برگزار می‌شود.

کد خبر 311047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =