نخستین نشست مشورتی دولت و مجلس برای بودجه ۱۴۰۰ برگزار شد

نخستین نشست مشورتی دولت و مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰ کل کشور با حضور رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد اقتصادی دولت و رئیس و برخی اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر حسن روحانی در ابتدای نشست عصر امروز (سه‌شنبه، دوم دی‌ماه) با اشاره به حکمت و سابقه تشکیل چنین نشست‌های مشورتی بین دولت و مجلس در سال‌های گذشته، تصریح کرد: هر ساله پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس و پیش از آغاز بررسی آن در کمیسیون تلفیق، مقام‌های اقتصادی دولت و مسئولان تدوین بودجه در سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق نشست مشترکی برگزار می‌کردند و پس از طرح مباحث مرتبط با لایحه بودجه ازسوی دو طرف، نتایج بسیار سودمند و پرفایده‌ای در زمینه  بررسی لایحه در صحن مجلس به‌دست می‌آمد و سبب نزدیک شدن نگرش و دیدگاه‌های دولت و مجلس درباره لایحه بودجه سال آینده می‌شد.

وی اظهار امیدواری کرد که این نشست مشترک نیز در بررسی و تصویب لایحه بودجه در مجلس مفید و مؤثر واقع شود و دو طرف بتوانند با بیان دیدگاه‌های خود و با تشریح و تبیین الزام‌ها، اقتضائات و مؤلفه‌هایی که بودجه سال که باید بر اساس آن تنظیم شود، به اشتراک نظر برسند.

در این نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از منابع و مصارف در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارائه و راه‌های تحقق رهنموهای مقام معظم رهبری در بودجه سال آینده را عنوان کرد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به تلاش‌های دولت در سال‌های گذشته و ارائه لایحه بودجه در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی، آن را یک ضرورت خواند و اظهار امیدواری کرد مجلس محترم نیز لایحه بودجه را در زمان تعیین‌شده بررسی کند و دولت هم بتواند آیین‌نامه مرتبط با بودجه را در زمان مقرر تصویب و اجرا کند.

روحانی با بیان اینکه تصویب لایحه بودجه در موعد مقرر نیز ضرورت است، گفت: شرایط کشور ایجاب می‌کند تا با حفظ انسجام و اراده‌ای مشترک میان مسئولان، خدمت به مردم با سرعت و دقت پیگیری و انجام شود.

وی تأکید کرد: مردم از مسئولان کشور انتظار دارند با حساسیت و جدیت وظایف خود را انجام دهند و امور کشور به دلیل اختلاف سلیقه و نظرها متوقف نماند.

کد خبر 311073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =