تمایل شرکت‌های روس برای مشارکت در طرح‌های صنعت نفت ایران

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به جزئیات سفر هیئت نفتی ایران به مسکو اشاره کرد و گفت: در این دیدار بر مسئله سرمایه‌گذاری شرکت‌های نفتی روس در ایران و ایجاد زمینه‌های لازم برای افزایش روابط دوجانبه اقتصادی در حوزه انرژی تأکید شد.

عبدالعلی رحیمی مظفری که به همراه بیژن زنگنه، وزیر نفت به روسیه سفر کرده بود، هدف اصلی از این سفر را پیگیری وضع بازار نفت و گسترش همکاری‌های ایران و روسیه در بخش انرژی دانست و به خبرنگار شانا گفت: نتیجه این گفت‌وگوها این بود که قیمت کنونی نفت باید حفظ و اقدام‌های لازم برای بهبود بازار نفت انجام شود.

وی که در نشست وزیر نفت با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه و نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی این کشور هم حضور داشت، افزود: محور اصلی این ملاقات‌ها تحولات بازار جهانی نفت و موضوع افزایش همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور بود که بر مسئله ورود شرکت‌های روس در مناقصات با همکاری شرکت‌های ایرانی تأکید شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته آنها بر خرید تجهیزات نفتی روسیه توسط ایران تأکید داشتند که هیئت ایرانی معتقد بود خرید تجهیزات بدون همکاری و سرمایه‌گذاری روسیه در ایران امکان‌پذیر نیست، بلکه روس‌ها باید در ایران با مشارکت شرکت‌های داخلی سرمایه‌گذاری و از تجهیزات ما و خودشان نیز استفاده کنند.

رحیمی مظفری تأکید کرد: در این دیدار بر مسئله سرمایه‌گذاری شرکت‌های نفتی روس در ایران و ایجاد زمینه‌های لازم برای افزایش روابط دوجانبه اقتصادی در حوزه انرژی تأکید شد.

وی با اشاره به اینکه ورود نخستین هیئت ایرانی به روسیه پس از شیوع ویروس کرونا و دیدار با مقام‌های این کشور برای آمریکایی‌ها و برخی کشورهایی که ایران را تحریم کردند افزون بر پیام اقتصادی، پیام سیاسی نیز داشت، عنوان کرد: همراهی ایران و روسیه برای مهار عرضه و قیمت نفت در بازار و مذاکرات این دو کشور برای انضای قراردادهای همکاری بیشتر از جمله دستاوردهای این سفر بود.

کد خبر 311075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =