فرودگاه شهدای خارک به شرکت فرودگاه‌ها واگذار شد

فرودگاه شهدای جزیره خارک به‌منظور ارتقای کیفیت و بهبود خدمات در بخش حمل‌ونقل هوایی و فرودگاهی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور واگذار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه های نفتی ایران، سیدمحمدجواد موسوی، رئیس پایانه نفتی خارک در آیین واگذاری فرودگاه شهدای جزیره خارک به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور و همچنین معارفه رئیس جدید این فرودگاه گفت: باتوجه به سیاست‌گذاری‌های وزارت نفت و طبق برنامه ابلاغی، اقدام‌های لازم درباره واگذاری فرودگاه شهدای خارک در دستور کار است و در این زمینه نهایت همکاری و هماهنگی لازم انجام می‌شود.

اصلان کاظم‌پور، مشاور وزیر نفت در امور هوانوردی و فرودگاهی نیز در این آیین با اشاره به شاخص‌های برتری در صنعت حمل‌ونقل هوایی و فرودگاهی گفت: ایمنی، امنیت، صرفه‌جویی در وقت و اقتصادی بودن اداره فرودگاه برای فراهم کردن تسهیلات لازم برای راحتی مسافران از مهمترین شاخص‌هاست و هدف سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو)، ارتقای فرهنگ ایمنی و امنیت صنعت هوانوردی و نهادینه کردن آن بر پایه قانون‌مداری است.

وی با بیان اینکه استفاده از فرودگاه برای شرکت‌های نفتی غیرقابل اجتناب است و فرودگاه‌ها نقشی بسیار کلیدی و اساسی در تولید و عملیات وزارت نفت دارند، ادامه داد: بنابراین همه ما خواهان ارتقای کیفیت و بهبود خدمات در بخش حمل‌ونقل هوایی و فرودگاهی هستیم.

مشاور وزیر نفت در امور هوانوردی و فرودگاهی ادامه داد: از آنجا که هر وزارتخانه‌ای طبق قانون باید به وظایف ذاتی خودش بپردازد، براساس توافق‌های انجام‌شده بین وزیران نفت و راه و شهرسازی، مقرر شده اداره و راهبری و مدیریت فرودگاه‌های اختصاصی وزارت نفت به نهاد تخصصی اداره فرودگاه‌ها یعنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تحویل شود.

کاظم‌پور با اشاره به راهبردی و سوق‌الجیشی بودن فرودگاه شهدای خارک گفت: در طول سال‌های اخیر تحت مدیریت شرکت پایانه‌های نفتی ایران تلاش‌ها و خدمات بسیار ارزشمندی در این فرودگاه شده است و پیشرفت و ترقی ایمنی و امنیت بسیاری در بخش‌های مختلف فرودگاه را شاهد بوده‌ایم و امیدواریم با این تغییر مدیریت، شاهد ارتقای فرهنگ ایمنی در این فرودگاه باشیم.

در این آیین، احسان دشتیان به‌عنوان رئیس جدید فرودگاه شهدای جزیره خارک از طرف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور معرفی شد.

کد خبر 311089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =