فعالیت چاه‌های نفت غرب سیبری ازسر گرفته می‌شود

گازپروم نفت روسیه فعالیت چاه‌های نفت متوقف‌شده در غرب سیبری را ازسر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، الکساندر دیوکوف، مدیرعامل شرکت گازپروم نفت روسیه روز سه‌شنبه (دوم دی‌ماه) گفت: این شرکت همسو با توافق ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) با ازسرگیری فعالیت چاه‌های نفتی متوقف‌شده در سیبری غربی تولید نفت را افزایش می‌دهد.

تولیدکنندگان نفت روسیه تولید تعداد قابل توجهی از چاه‌ها را برای پایبندی به توافق کاهش تولید اوپک پلاس متوقف کرده بودند.

وزیران نفت و انرژی کشوهای تولیدکننده نفت عضو ائتلاف اوپک پلاس توافق کرده بودند برای مقابله با مازاد عرضه ناشی از عواقب اقتصادی شیوع ویروس همه‌گیر جهانی کرونا، تولید خود را در ماه‌های مه تا ژوئیه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

اعضای این ائتلاف ۱۳ آذرماه توافق کردند کاهش تولید بی‌سابقه خود را از ماه ژانویه ۲۰۲۱ روزانه ۵۰۰ هزار بشکه تعدیل کنند، تصمیمی که دیوکوف از آن استقبال کرد.

روسیه قصد دارد بر اساس سهمیه خود در ائتلاف اوپک پلاس تولید روزانه نفت خود را ۱۲۵ هزار بشکه افزایش دهد.

مدیرعامل گاز پروم نفت اعلام کرد: این شرکت که بازوی نفتی شرکت تولیدکننده گاز گازپروم است، به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۰ سود خواهد کرد. بسیاری از تولیدکنندگان نفت امسال به دلیل کاهش قیمت و تقاضای نفت، زیان دیده‌اند.

درآمد خالص گازپروم نفت در دوره ژانویه تا سپتامبر به ۳۶ میلیارد روبل (۴۷۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار) سقوط کرد، درآمد خالص این شرکت در مدت مشابه پارسال ۳۲۰ میلیارد روبل بود.

دیوکوف گفت: تقاضای جهانی نفت ممکن است اوایل یا اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی به سطح پیش از بحران بازگردد.

کد خبر 311123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =