۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
  • کد خبر: 311161
پایداری گاز در ایلام دائمی شد

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: با اجرای اتصال خط تغذیه شهرک صنعتی به خط تغذیه اصلی شهر ایلام، پایداری گاز در این استان دائمی شد.

به گزارش شانا، عباس شمس‌اللهی در این باره اظهار کرد: طراحی و اجرای این پروژه متناسب با  اهداف پدافند غیرعامل و جلوگیری از قطع گاز شهر ایلام با انشعاب گرفتن از خط تغذیه شهرک صنعتی در شهرستان چوار انجام شد که سبب پایداری و افزایش تاب‌آوری گاز در شهرستان‌های ایلام و چوار و همچنین شهرک صنعتی ایلام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷ کیلومتر خط تغذیه با برآورد مصرف ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ساعت در این پروژه  اجرا شده است، افزود: اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این پروژه ۲۵ میلیارد ریال بوده که از محل منابع داخلی این شرکت تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همچنین با بیان اینکه این شرکت در فصل سرما برای جلوگیری از قطع گاز مشترکان به اتصال خطوط از روش انشعاب گرم (هات‌تب) اقدام کرده است، گفت: برای اجرای این پروژه از فناوری پیشرفته و نو «هات‌تب با حذف شیرهای فلنجی مرسوم» استفاده شده است. تاکنون تنها چند نمونه از این روش در کشور اجرایی شده است که بر اساس تحلیل‌ها و مطالعات علمی در مقابل زلزله مقاوم هستند.

شمس‌اللهی یادآور شد: هم‌زمان با اجرای این پروژه، گازرسانی به پادگان‌های شهید فرجیان‌زاده و امام خمینی سپاه استان و نیز یکی از مراکز صدا و سیمای ایلام در منطقه ششدار انجام شده و در اجرای عملیات انشعاب‌گیری، گاز هیچ‌کدام از مشترکان خانگی و صنعتی ایلام قطع نشده است.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز، انتظار می‌رود مشترکان با بیشترین صرفه‌جویی در مصرف، دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد سیستم‌های گرمایشی را رعایت کنند تا همه مردم در اقصی نقاط  کشور بتوانند از این نعمت بهره ببرند.

کد خبر 311161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =