اداره‌های دولتی بالاترین اتلاف انرژی را دارند

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران اعلام کرد که اداره‌های دولتی بالاترین مقدار اتلاف انرژی را میان دیگر مشترکان دارند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی با بیان اینکه بازرسی از اداره‌ها و اماکن دولتی برای به حداقل رساندن مصرف گاز طبیعی همچنان ادامه دارد، گفت: هر سال با آغاز فصل سرد، مدیریت مصرف به‌منظور ایجاد توازن در خطوط و پرهیز از افت فشار یا قطع گاز در دستور کار شرکت‌های گاز استانی قرار می‌گیرد، همسو با این موضوع شرکت گاز استان تهران نیز طبق ابلاغیه‌های مدیریت توزیع و دیسپچینگ اقدام به اعمال برخی محدودیت‌ها در حوزه صنایع، به‌ویژه کارخانه‌های سیمان و نیروگاه‌ها کرده است.

وی افزود: بر اساس آمارها، کشور ما یکی از بالاترین مصرف‌کنندگان انرژی گاز در دنیاست. طبق بررسی گزارش‌های آماری، مصرف گاز امسال هم جهش معناداری نسبت به سال ۹۸ یافت که می‌تواند ناشی از توجه نکردن به شاخصه‌های الگوی مصرف و نبود حساسیت مشترکان به هدررفت انرژی باشد.

>>> بیشتر بخوانید؛

وضع مصرف گاز کشور در مرحله هشدار است

بخش زیادی از قبض‌های گاز رایگان می‌شود اگر...

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران تصریح کرد: شرکت گاز استان تهران پس از دریافت ابلاغ مراجع بالادستی برای کاهش بیشتر مصرف‌های غیرضرور و حفظ پایداری فشار خطوط، همچون سال‌های گذشته بازدید و کنترل مصارف اداره‌های دولتی و آموزشی را در دستور کار خود قرار داد و از تاریخ چهارم آذرماه ۹۹ این دسته از مشترکان در ساعت‌های غیر اداری و تعطیلات رسمی بازدید شدند.

توکلی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام‌شده، اداره‌های دولتی بالاترین مقدار اتلاف انرژی را میان دیگر مشترکان دارند، اظهار کرد: با توجه به اثربخش بودن این اقدام در رعایت الگوی مصرف، فرآیند بازدید تا ثبات وضعیت و رسیدن به شرایط عادی در دستور کار شرکت گاز استان تهران است. بی‌شک هرگونه تغییر در شرایط می‌تواند به تصمیم‌های بعدی در نحوه پایش و کنترل مصرف مشترکانی منجر شود که به فراخور زمان، عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 311341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =