افزایش ۱۴ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در منطقه همدان

مصرف سی‌ان‌جی در منطقه همدان از ابتدای سال تا پایان آذرماه، نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی، مدیر منطقه با بیان این مطلب گفت: آمارهای دریافتی حاکی از مصرف ۱۲۴ میلیون و ۳۳۶ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده در ۹ ماه امسال  است، در حالی که مصرف این فرآورده در همین مدت در سال ۹۸ حدود ۱۰۹ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با توجه به اجرای طرح گازسوز کردن رایگان تاکسی و وانت‌بار، اظهار امیدواری کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده توسط وزارت نفت برای دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی، استقبال بیشتر و افزایش مصرف سی‌ان‌جی را در پی دارد.

مدیر منطقه همدان با بیان اینکه مصرف هر مترمکعب گاز طبیعی فشرده معادل حدود مصرف یک لیتر بنزین است، از صرفه‌جویی ۱۱۳ میلیون لیتری در مصرف بنزین از ابتدای سال تا پایان ۹ ماه از طریق جایگزین کردن آن با سی‌ان‌جی خبر داد.

روستایی گفت: در ۲۷۶ روزی که از سال جاری گذشت، به‌طور میانگین روزانه ۴۵۰ هزار مترمکعب سوخت پاک در جایگاه‌های ارائه‌دهنده سی‌ان‌جی استان عرضه شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: هم اکنون از تعداد ۱۲۴ جایگاه فعال عرضه سوخت منطقه تعداد ۲۵ جایگاه تک‌منظوره سی‌ان‌جی و ۲۵ جایگاه دیگر دومنظوره (فرآورده مایع و سی‌ان‌جی) است که جمعاً ۵۰ جایگاه گاز طبیعی فشرده وظیفه ارائه خدمات سوخت‌رسانی مطلوب به شهروندان را در دستور کار دارند.

کد خبر 311351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =