۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
  • کد خبر: 311359
بازار نفت در ۲۰۲۱ احیا می‌شود

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که شرایط بازار نفت ممکن است در سال ۲۰۲۱ به سطح پیش از بحران کرونا برسد.

به گزارش خبرگزاری تاس از مسکو، الکساندر نواک در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: تولید واکسن‌های ویروس کرونا در بازار جهانی به بازگرداندن تقاضای نفت کمک می‌کند و ممکن است بازار در سال ۲۰۲۱ به شرایط پیش از بحران کرونا بازگردد.

وی افزود: با وجود اینکه پیش از پایان سال ۲۰۲۰ شاهد بهبود تقاضا بوده‌ایم، به پارامترهایی که پیش از بحران کرونا داشتیم نرسیدیم، امیدواریم در طول سال ۲۰۲۱ به رقم‌هایپیش از همه‌گیری برسیم.

معاون نخست‌وزیر روسیه تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه، ممکن است تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱، ۵ تا ۶ میلیون بشکه در روز بهبود یابد.

نواک اظهار کرد: امروز، تقاضا هنوز نتوانسته است در مقایسه با دوره پیش از همه‌گیری کرونا و حدود ۷ تا ۸ میلیون بشکه در روز بهبود یابد. اگرچه من پیش از این گفته‌ام که کاهش تقاضا بسیار بیشتر بود، اما بخش بزرگی از آن هم‌اکنون بهبود یافته است.

وی افزود: انتظار داریم سال آینده تقاضای نفت رشد بیشتری - حدود ۵ تا ۶ میلیون بشکه در روز - داشته باشد، این پیش‌بینی خوش‌بینانه است.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین درباره ساخت خط لوله گاز نورداستریم-۲ گفت: بخش زیادی از این خط لوله آماده شده است و از آنجا که شریکان اروپایی خواستار پایان آن هستند، تکمیل می‌شود.

نواک ادامه داد: خط لوله گازی نورد استریم-۲ پروژهای تجاری است و شریکان اروپایی ما خواهان دریافت یک منبع انرژی‌ سازگار با محیط زیست هستند از این رو اطمینان دارم که نورد استریم-۲ تکمیل می‌شود و اقدام‌های بیشتری برای تکمیل آن در حال انجام است.

وی اظهار کرد: تحریم‌هایی که اکنون علیه این پروژه مورد بحث است اثری منفی بر پروژه‌های تجاری دارد.

کد خبر 311359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =