عزم شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای دستیابی به دانش‌های فنی راهبردی

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در سه شاخه توسعه دانش‌فنی MTO ،PDH و ACN مشارکت و همکاری‌های دوجانبه خواهند داشت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همسو با اهداف تولید، بومی‌سازی و تجاری‌سازی دانش فنی مورد نیاز صنعت پتروشیمی، صبح امروز (سه‌شنبه، ۹ دی ماه) از پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران بازدید کرد.

در این بازدید، مقرر شد شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در سه شاخه تولید و توسعه دانش فنی MTO (تبدیل متانول به الفین‌های سبک)، PDH (تبدیل پروپان به پروپیلن و نیز ACM (ادامه زنجیره ارزش اکریلونیتریل) مشارکت و همکاری‌های دوجانبه داشته باشند.

در ادامه تعریف پروژه‌های با محوریت تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی، طرح‌هایی در چهار زنجیره متانول، پروپیلن، ‌بنزن و اتیلن در حال طراحی و اجراست، بعضی از این طرح‌ها در قالب جهش سوم صنعت پتروشیمی تا سال ۱۴۰۴ و بعضی دیگر تا سال ۱۴۰۶ به بهره‌برداری می‌رسند.

دانش فنی این طرح‌ها که پیشران و رونق‌دهنده صنایع پایین‌دستی پتروشیمی خواهند بود و محصولات تولیدی در این زنجیره‌ها، خوراک صنایع پایین‌دستی را تأمین می‌کند با کمک شرکت پژوهش وفناوری پتروشیمی تولید یا دریافت می‌شود.

کد خبر 311382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =