۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
  • کد خبر: 311386
تقاضای نفت تا ۲۰۲۲ بهبود نمی‌یابد

مؤسسه آی‌اچ‌اس مارکیت اعلام کرد که تقاضای نفت تا سال ۲۰۲۲ به‌طور کامل بهبود نمی‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، دانیل یرگین، نایب ‌رئیس مؤسسه آی‌اچ‌اس مارکیت (IHS Markit) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: بازگشت تقاضای جهانی نفت به سطح پیش از بحران کرونا ممکن است یک سال دیگر -  تا اواخر ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ - به طول بینجامد.

انتظار یرگین از بهبود تقاضای نفت تا حدودی شبیه برآورد آژانس بین‌المللی انرژی و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است که انتظار ندارند تقاضای نفت در سال آینده میلادی به سطح پیش از بحران کرونا بازگردد.

نایب رئیس آی‌اچ‌اس مارکیت معتقد است بزرگ‌ترین اختلال بازار نفت بر زمان اوج و افول تقاضای نفت اثری ندارد.

یرگین اظهار کرد: به نظر من این شرایط تأثیری بر زمان اوج تقاضای نفت نخواهد گذاشت و همچنان معتقدم اوج تقاضای نفت حدود سال ۲۰۳۰ رخ خواهد داد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تولید نفت آمریکا و بازگشت آن به رشد سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز گفت: بگذارید پاسخی ساده به شما بدهم، تولید نفت آمریکا به رشد سالانه پیش از بحران کرونا بازنمی‌گردد.

بر اساس گزارش این مؤسسه، تولید روزانه نفت شیل آمریکا تا اواخر سال ۲۰۲۱ تا حدودی بدون تغییر و حدود ۱۱ میلیون بشکه خواهد بود و پس از آن روندی افزایشی خواهد داشت، این در حالی است که سرعت این افزایش بسیار محدود خواهد بود.

یرگین تصریح کرد: دیگر این رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه یا ۲ میلیون بشکه در روز نخواهد بود که بتواند بازار نفت را مختل کند.

کد خبر 311386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =