ملی حفاری ۱۰۷ حلقه چاه در غرب کارون حفر و تکمیل کرد

معاون شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به نقش این شرکت در اجرای پروژه‌های کلید در دست (EPDS) در میدان‌های نفتی مشترک در غرب کارون گفت: با کاربست ناوگان ملی حفاری، تاکنون ۱۰۷ حلقه چاه در این موقعیت حفاری، تکمیل و عملیاتی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، علیرضا لایجی در تشریح فعالیت‌های عملیات حفاری این شرکت در غرب کارون عنوان کرد: ملی حفاری در همه مراحل اکتشاف، توسعه و تعمیر چاه‌ها در میدان‌های آزادگان، یاران و یادآوران نقش محوری به‌عهده داشته است.  

وی اظهار کرد: حفاری و تکمیل ۷۰ حلقه چاه در بخش جنوبی و شمالی میدان آزادگان به متراژ افزون بر ۱۳۷ هزار ۹۰۰ متر یکی از شاخص‌های برجسته عملکرد شرکت ملی حفاری ایران در اجرای پروژه‌های کلید در دست در میدان‌های نفتی خشکی به شمار می‌آید.  

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری اظهار کرد: این شرکت همچنین حفاری ۲۴ حلقه چاه با متراژ ۸۲ هزار و ۶۰۰ متر در میدان یادآوران و ۱۳ حلقه چاه در میدان یاران جنوبی به متراژ حفاری بیش از ۵۲ هزار متر را در کارنامه فعالیت‌های خود در صنعت نفت کشور دارد.  

لایجی درباره پروژه‌های در حال اجرا در این منطقه توضیح داد: از پروژه ۲۳ حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی آخرین حلقه چاه در حال تکمیل است و در همین رابطه دستگاه حفاری ۳۷ فتح از روز گذشته روی این چاه استقرار یافت و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده این چاه نیز تکمیل و تحویل کارفرما شود.  

وی با بیان اینکه شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) مجری طرح توسعه میدان‌های نفتی در غرب کارون است، افزود: پروژه ۱۰ حلقه چاه در آزادگان جنوبی نیز دیگر پروژه ملی حفاری است که به‌وسیله سه دستگاه حفاری در حال اجراست و متراژ حفاری این چاه‌ها به ۱۲ هزار متر رسیده است.  

 معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری با اشاره به اینکه ملی حفاری در بخش ارائه خدمات یکپارچه فنی مهندسی نیز با شرکت مهندسی و توسعه نفت همکاری مستمر دارد، اظهار کرد: با هماهنگی و همکاری متخصصان شرکت متن و این شرکت تلاش بر این است تا پروژه ۱۰ حلقه چاه در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به پایان برسد.  

لایجی تصریح کرد: این شرکت برای پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت و برای تحقق برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران آمادگی کامل دارد تا ظرفیت‌های تخصصی، تجهیزاتی، فنی و مهندسی و عملیاتی خود را در هر منطقه که ضرورت ایجاب کند، به‌کار گیرد.

کد خبر 311444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =