نقشه جامع مناطق عملیاتی زاگرس جنوبی تدوین می‌شود

نقشه جامع جغرافیایی مناطق عملیاتی پنجگانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان تدوین و در سیستم استاندارد بین‌المللی مختصات UTM ثبت می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، امیر شاکری، رئیس اداره امور حقوقی و پیمان‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در تشریح عملکرد یک ساله این اداره گفت: یکی از اقدام‌های در حال انجام که از پارسال آغاز شده، تهیه نقشه جامع جغرافیایی مناطق عملیاتی پنجگانه است که همه لایه‌های اطلاعاتی مربوط به اراضی محل استقرار تأسیسات و عبور خطوط لوله شرکت را در بر می‌گیرد و ازسوی کارشناسان این اداره در حال انجام است.

وی با اشاره به مزیت‌های اجرای این طرح افزود: بر این اساس، سامانه‌ای برای مدیریت و واکاوی اطلاعات جغرافیایی خطوط لوله، تأسیسات، املاک تحصیل‌شده و حریم‌های آنها، همه جاده‌ها و راه‌های دسترسی چاه‌ها و موقعیت چاه‌های گازی در سیستم مختصات UTM ایجاد می‌شود که افزون بر اطلاعات توصیفی، امکان ارائه نتایج در قالب نقشه، گزارش، جدول و نمودار را نیز دارد.

رئیس اداره امور حقوقی و پیمان‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اشاره به اینکه همه اقرارنامه‌های افراد و اطلاعات و مستندات ثبتی حوزه اراضی و حقوقی در این سامانه بارگذاری می‌شود، ادامه داد: همچنین بانک اطلاعاتی این سامانه در حوزه فنی نیز شامل مطالعات محیطی، تراکم پوشش گیاهی، جنس زمین، شیب توپوگرافی، شیب لایه‌های زمین، گسل‌ها و... است که در تصمیم‌گیری برای عبور خطوط لوله نفت یا گاز و جانمایی و احداث تأسیسات عمرانی و صنعتی کاربرد فراوان و مؤثری دارد.

شاکری جلوگیری از تعارض و تجاوز به ملک، کاهش اختلاف‌های ملکی و تعیین مساحت دقیق اراضی را از دیگر مزایای ثبت اراضی این شرکت در سامانه UTM عنوان کرد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با مرکزیت شیراز از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که پنج منطقه عملیاتی را در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری می‌کند.

کد خبر 311459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =