طرح گازرسانی به پالایشگاه گاز پارسیان سپهر به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از تکمیل طرح تامین گاز سوخت پالایشگاه گاز پارسیان سپهر شهرستان مُهر و روشن شدن مشعل این پالایشگاه در جنوب استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی با  بیان اینکه برای گازرسانی به پالایشگاه گاز پارسیان سپهر یک انشعاب ۶ اینچ از خط ۵۶ اینچ الحاقی به خطوط چهارم و هشتم سراسری گرفته شده است، گفت: در این پروژه که با نظارت شرکت گاز استان فارس در زمینه‌های طراحی و اجرای خط لوله و تاسیسات جانبی به انجام رسید،۷۶۰ متر خط انتقال ۶ اینچ به همراه ایستگاه انشعاب، شیر اتوماتیک قطع جریان، ایستگاه حفاظت کاتدی و ایستگاه اندازه‌گیری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در مدت ۶ ماه اجرایی شده است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه، امکان تأمین ۳۰ هزار متر مکعب در ساعت گاز سوخت مورد نیاز این واحد صنعتی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تصریح کرد: این شرکت در زمینه تحویل گاز به نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع استان با همه توان خود گام برمی‌دارد و امیدواریم بتوانیم زمینه‌های بهره‌مندی هرچه بیشتر صنایع استان از این انرژی پاک را فراهم کنیم.

پالایشگاه گاز پارسیان سپهر شهرستان مُهر در استان فارس با ظرفیت تولید سالانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مخلوط اتان و سایر محصولات در نزدیکی دومین  مجتمع گازی کشور فعالیت خواهد کرد.

کد خبر 311638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =