تأکید عربستان بر پایبندی کامل به توافق اوپک‌ پلاس

وزیر انرژی عربستان گفت: امیدوارم بتوانیم با پایبندی کامل به توافق اوپک پلاس، بازار نفت را از شوک‌های واردشده در سال گذشته میلادی خارج کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، شاهزاده عبدالعزیز بن‌سلمان امروز (دوشنبه، ۱۵ دی‌ماه) در افتتاحیه سیزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس از طریق ویدیوکنفرانس با اشاره به اینکه سال ۲۰۲۰ برای همه سالی پرچالش بود و امیدواریم امسال برای رفع این چالش‌ها گام برداشته شود، اظهار کرد: در سال ۲۰۲۰ توافق تاریخی کاهش تولید اوپک شکل گرفت که ستودنی است و بیشترین مقدار پایبندی را هم در اوپک پلاس ثبت کردیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم پایبندی کامل را ادامه دهیم و بازار نفت را از شوک‌های واردشده در سال گذشته میلادی خارج کنیم.

وزیر انرژی عربستان با بیان اینکه خبر کشف واکسن کرونا بسیار خوشایند و اتفاق بسیار خوبی در جهان است که سبب امیدواری در بازار نفت شد، ادامه داد: اگر بد عمل کنیم ممکن است نتیجه عکس دریافت کنیم. تردید هنوز در بازار نفت بالاست و باید برای پایبندی کامل تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید مغرور شویم، گفت: اکنون زمان استراحت نیست و نقش ما در مسیری که در آن گام گذاشته‌ایم بسیار تعیین‌کننده است.

سیزدهمین نشست وزارتی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک پلاس ساعتی پیش از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد. ۲۳ کشور عضو ائتلاف اوپک پلاس امروز و در نخستین نشست سال ۲۰۲۱ با توجه به رویدادهای اخیر در بازار نفت تازه‌ترین تحولات را بررسی می‌کنند.

کد خبر 311654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =