ماه‌های آینده برای بازار نفت تعیین‌کننده است

وزیر نفت گفت: با توجه به عدم قطعیت‌های کنونی در زمینه عرضه و تقاضا، ماه‌های آینده برای بازار نفت بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۱۵ دی‌ماه) در حاشیه افتتاحیه سیزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس از طریق ویدئوکنفرانس درباره روند پیشرفت مذاکرات گفت: دو پیشنهاد وجود دارد که تقریباً ۱۸۰ درجه با هم متفاوت هستند؛ یک طرف موافق ادامه تولید به مقدار کنونی است و طرف دیگر خواهان افزایش عرضه روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای است.

وی ادامه داد: روسیه به سهم بازار توجه بیشتری دارد، در حالی‌ که طرف مقابل برای قیمت اولویت بیشتری قائل است.

وزیر نفت با بیان اینکه هر تصمیمی نیازمند اجماع همه اعضاست، ادامه داد: با توجه به عدم قطعیت‌های کنونی در زمینه عرضه و تقاضا، ماه‌های آینده برای بازار نفت بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

زنگنه گفت: از آنجا که در این شرایط هیچ تصمیمی عمر طولانی نخواهد داشت، برگزاری نشست‌های اوپک پلاس به‌طور ماهانه معقول است.

وی با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است اینکه به ذخایر و مقدار تولید نفت جهان افزوده نشود، تصریح کرد: بازار نفت شکننده است و یک اشتباه می‌تواند سبب کاهش قیمت نفت شود و مشکلات زیادی ایجاد کند.

وزیر نفت یادآور شد: تفکر صفر کردن صادرات نفت ایران با اراده فرزندان ملت در وزارت نفت به تاریخ سپرده شده است و به هر حال تصمیم‌های اوپک برای ایران نیز در آینده مهم خواهد بود.  

کد خبر 311659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =