پیشرفت فیزیکی طرح راهبردی ساخت پایانه نفتی جاسک مطلوب است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پیشرفت فیزیکی مطلوب طرح ساخت پایانه نفتی جاسک، گفت: این طرح بزرگ به عنوان ظرفیتی ملی در عرصه‌های جهانی، با وجود تحریم‌ها در حال انجام است.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، عصر روز دوشنبه (۱۵ دی‌ماه) در حاشیه بازدید از طرح در حال اجرای پایانه نفتی جاسک با بیان اینکه تا سال آینده شاهد بهره‌برداری از این طرح بزرگ خواهیم بود که مخازن عظیمی برای شرکت ملی نفت ایران و صادرات نفت ایجاد می‌کند، گفت: باید از بازارهای خود و سهمیه‌ای که در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) داریم استفاده و نفت را به دارایی‌های دیگر و زیربناها تبدیل کنیم.

وی افزود: مخازن در حال ساخت در جاسک با ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت طرحی راهبردی برای کشور است، به‌ویژه اینکه هم‌اکنون از خلیج‌فارس هم فاصله گرفته‌ایم و ذخیره‌سازی را در ساحل دریای عمان انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: خلیج‌فارس و تنگه هرمز برای کشور اهمیتی ویژه دارد، همچنین پایانه نفتی جاسک برای صادرات آینده نفت بسیار مهم تلقی می‌شود.

نوبخت با اشاره به اینکه طرح راهبردی پایانه نفتی جاسک با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجراست، گفت: این اقدام بزرگ با وجود تحریم‌ها درحال انجام است و ‌این طرح به عنوان ظرفیتی ملی قابل رقابت در عرصه‌های جهانی خواهد بود.

به گزارش شانا، رئیس سازمان برنامه و بودجه دیروز (دوشنبه، ۱۵ دی‌ماه) در سفری یک‌روزه به شهرستان جاسک استان هرمزگان، ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده این استان، از طرح ساخت پایانه نفتی جاسک نیز بازدید کرد.

کد خبر 311664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =