راه‌اندازی ۳ واحد فرآورشی نمک‌زدایی در مسجدسلیمان

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از راه‌اندازی ایمن واحدهای بهره‌برداری و نمک‌زدایی هفت شهیدان و نمک‌زدایی هفتکل/ نفت سفید با تشکیل کارگروه PSSR و اجرایی شدن دستورعمل آن خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، فرید غلامی‌حموله، رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با اعلام این خبر گفت: در راستای انجام تعهدات تولید و پس از پایان تعمیرات اساسی گسترده در واحدهای بهره‌برداری و نمک‌زدایی هفت شهیدان، نمک‌زدایی هفتکل/ نفت سفید، به‌منظور راه‌اندازی ایمن و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی از قبیل نشت نفت و گاز یا آتش‌سوزی احتمالی برای نخستین بار کارگروه PSSR تشکیل شد.

وی افزود: با تشکیل نشست‌های پرشمار ابتدا چک‌لیست‌های مربوطه ازسوی اداره‌های نگهداری و تعمیرات مهندسی فرآورش - بهره‌برداری با محوریت بهداشت،ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) بومی‌سازی و پانچ‌ها و نواقص در سطح واحد از سوی اعضای کارگروه شناسایی و برطرف شد.

رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اظهار کرد: در پایان و پس از حضور مداوم و ۷۲ ساعته همه اعضای کارگروه در واحدهای مربوطه با برآورد دقیق از سطح ریسک و شناسایی خطرات و تدوین دستورعمل‌های راه‌اندازی و هوازدایی به‌منظور کاهش ریسک‌های عملیاتی، برای نخستین بار از گاز نیتروژن برای هوازدایی همه تجهیزات و ظروف فرآیندی استفاده شد.

غلامی‌ تصریح کرد: پیش از این هوازدایی تجهیزات و تأسیسات فرآیندی با استفاده از گاز شیرین انجام می‌شد که برای نخستین بار و با استفاده از دستورعمل‌های شرکت ملی نفت ایران در این تأسیسات با استفاده از گاز نیتروژن صورت گرفت، ضمن اینکه تعهد مدیریت در پیشبرد اهداف و پیاده‌سازی دستورعمل‌های اچ‌اس‌ئی سبب آن شده رکورد روزهای بدون حادثه همچنان حفظ شود.

کد خبر 311754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =