دانش‌بنیان‌های خراسان رضوی و مرکز رشد نوآوری سرخس همکاری می‌کنند

انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان رضوی و مرکز رشد نوآوری سرخس همسو با توسعه فعالیت‌های پژوهشی، استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های فناور حوزه انرژی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمهدی مدنی، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی در حاشیه بازدید از پژوهشکده توسعه گوگرد خانگیران و امضای این تفاهم‌نامه گفت: ۲۸۹ شرکت دانش‌بنیان فعال در استان خراسان رضوی است که حدود دو برابر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان (۵۷۸ شرکت فناور مرکز رشدی) هم فعالیت دارند و هدف این انجمن حمایت از شرکت‌های عضو انجمن و ارتباط با صنعت است.

وی افزود: انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی به‌عنوان تشکل بخش خصوصی همسو با قانون بهبود مستمر توسعه کسب‌وکار مورد مشورت و رایزنی بخش دولتی قرار می‌گیرد و هدف از امضای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در فعالیت‌های توسعه محصول، خدمات و فرآیندهای پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد است.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم از فعالیت‌های پژوهشی پالایشگاه خانگیران به‌عنوان یک مجموعه بزرگ اقتصادی در استان در زمینه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استفاده کنیم تا سهم فعالیت‌های دانش‌بنیان افزایش یابد.

مدنی با بیان اینکه در انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌هایی در حوزه انرژی و نفت و گاز فعال هستند، گفت: پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد بزرگ‌ترین تولیدکننده محصول گوگرد است و بخشی از شرکت‌های زیرمجموعه انجمن در حوزه گوگرد فعال هستند و تلاش می‌کنیم موضوع‌های همکاری را به این شرکت‌ها منتقل کنیم تا همکاری‌های مشترک شتاب گیرد.

وی در پایان به اقدام‌های پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد در راه‌اندازی مجموعه مرکز رشد فناوری در این منطقه اشاره و تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های اصلی آینده کشور توجه اساسی به موضوع فناوری‌ها است که این پالایشگاه گام‌های بسیار مثبتی برای ایجاد اکوسیستم نوآوری و فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های اشتغال‌زایی برداشته است.

کد خبر 311781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =