عراق فراتر از سهمیه‌اش در توافق اوپک پلاس نفت تولید کرد

تولید نفت عراق در ماه دسامبر ۴.۷ درصد افزایش یافت و فراتر از سهمیه‌اش در توافق کاهش تولید اوپک پلاس بود.

به گزارش خبرگزاری پلتس از دوبی، داده‌های شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو) نشان می‌دهد تولید نفت عراق در ماه دسامبر به همراه تولید منطقه اقلیم کردستان ۴.۷ درصد نسبت به ماه پیش افزایش یافته و به ۳ میلیون و ۸۵۷ هزار بشکه در روز رسیده است.

این کشور در این ماه فراتر از سمهیه‌اش در توافق کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) نفت تولید کرده است.

بر اساس توافق کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس سهمیه دومین تولیدکننده بزرگ اوپک برای ماه دسامبر برابر با ۳ میلیون و ۸۰۴ هزار بشکه در روز بود.

بر اساس داده‌های سومو، تولید نفت دولت مرکزی عراق در ماه دسامبر نسبت به ماه پیش از آن ۴.۲ درصد افزایش یافته و به ۳ میلیون و ۳۶۶ هزار بشکه در روز رسیده، این در حالی است که تولید نفت منطقه اقلیم کردستان در این بازه زمانی ۷.۷ درصد افزایش یافته و به ۴۹۱ هزار بشکه در روز رسیده است.

عراق بیشتر سال ۲۰۲۰ تلاش می‌کرد با وجود قیمت پایین نفت، همه‌گیری ویروس کرونا و بحران مالی این کشور، به توافق کاهش تولید اوپک پلاس پایبند باقی بماند. پایبند نبودن عراق به این توافق تلاش‌های این ائتلاف برای برقراری توازن در بازار نفت را پیچیده‌تر کرده است.

در توافق کاهش تولید اوپک پلاس سهمیه تولید نفت عراق برای ماه ژانویه ۳ میلیون و ۸۵۷ هزار بشکه در روز و بیشتر است و سبب آرامش‌خاطر بیشتر این کشور شده است.

صادرات نفت دولت مرکزی عراق نیز در ماه دسامبر نسبت به ماه پیش پنج درصد افزایش یافت و به ۲ میلیون و ۸۴۶ هزار بشکه در روز رسید، این در حالی است که صادرات منطقه اقلیم کردستان با ۸.۲ درصد افزایش، ۴۶۱ هزار بشکه در روز بود.

کد خبر 311855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =