اعلام رئوس فعالیت‌های بهداشت و درمان نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اعلام گزارشی از وضع بیماران کرونایی در صنعت نفت، به رئوس اقدام‌ها و فعالیت‌های این سازمان در حوزه مسئولیت اجتماعی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدمهدی هاشمی امروز (چهارشنبه، ۲۴ دی‌ماه) در پنجمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت ضمن ارائه گزارش مبسوطی از مأموریت این سازمان در حیطه مسئولیت اجتماعی عنوان کرد: از ابتدای شیوع اپیدمی بیماری کرونا در کشور، تعداد کل فوتی‌ها با تشخیص قطعی این بیماری در بیمارستان‌های نه‌گانه سازمان ۳۵۰ نفر بوده است که از این تعداد ۲۴۰ نفر شرکتی و مابقی فوت‌شدگان غیرشرکتی بودند.

وی افزود: تعداد کل بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا تا پایان آذرماه امسال، حدود ۷ هزار نفر بوده‌اند که از تعداد موارد بستری ۵۳۰۰ مورد شرکتی و ۱۷۰۰ نفر غیرشرکتی بودند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، راه‌اندازی سامانه غربالگری بیماران کرونایی، اهدای ۲۰ دستگاه ونتیلاتور به دانشگاه علوم پزشکی اهواز، راه‌اندازی آزمایشگاه PCR در سه منطقه تهران، اهواز و ماهشهر، آماده‌سازی آزمایشگاه ویروس‌شناسی عسلویه، تدوین سیاست‌های کارکنانی به‌منظور حفظ سلامت کارکنان شاغل و تأمین سرمایه انسانی مورد نیاز برای مقابله با همه‌گیری، راه‌اندازی خط مشاوره تلفنی کرونا، اهدای تجهیزات حفاظت فردی به مردم بومی و مناطق محروم پیرامونی در ماهشهر، بوشهر و خارک، شمال غرب و گچساران، راه‌اندازی و اداره نقاهتگاه‌های بیماران کرونا، مشارکت فعال در گندزدایی اماکن شهری و... را از اقدام‌های برجسته سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برای پیشگیری از کرونا برشمرد.

هاشمی در ادامه به گزارش آقای ویلیامسون در سال ۱۹۲۸ در ارتباط با بیمارستان نفت مسجد سلیمان اشاره کرد و با بیان اینکه طبق گزارش عنوان شده، از این بیمارستان به عنوان مجهزترین در خاورمیانه یاد شده است، افزود: به جرأت می‌توان گفت این بیمارستان نه تنها بهترین در خاورمیانه، بلکه مجهزتر از بهترین بیمارستان‌های روسیه، هند و دیگر کشورها بوده است. امکانات مداوا در مناطق نفت‌خیز به‌وسیله چند درمانگاه برآورده می‌شود. تعداد بی‌شماری از بیماران به‌صورت سرپایی در این درمانگاه‌ها مداوا و موارد جدی‌تر به بیمارستان ارجاع می‌شوند. می‌توان گفت خدمات پزشکی و جراحی در بیمارستان و خارج از بیمارستان برای کارکنان و دیگر ساکنان محلی و کوچ‌نشین است که از فاصله دور به آنجا می‌آیند.

وی چشم‌انداز سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت را به‌عنوان نخستین و مطمئن‌ترین انتخاب خدمت‌گیرندگان و الگوی برتر نظام سلامت منطقه در حوزه خلیج‌فارس و کشورهای همجوار مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ارتقای سطح سلامت، ارتقای کیفیت خدمات، بهبود پاسخگویی و افزایش رضایت‌مندی گیرندگان خدمات، ارتقای کارآمدی سازمانی، تعالی و رشد سرمایه‌های انسانی، روزآمدی فناوری و تحقیقات سلامت و بهبود روابط فراسازمانی از اهم اهداف این سازمان برای ارائه خدمات بهتر به کارکنان صنعت نفت است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، مشارکت فعال در ارائه خدمات‌ پیشگیرانه سلامت و آموزش بهداشت، دفع ایمن پسماندهای بیمارستانی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز درمان مستقیم به جمعیت بومی، بهره‌گیری از منابع محلی موجود تا حد امکان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت بومی در همه‌گیری‌ها و ایفای نقش فعال در ستادهای بحران منطقه‌ای را از جمله رئوس اقدام‌ها و برنامه‌های این سازمان در حوزه مسئولیت اجتماعی دانست.

کد خبر 312046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =