بهره‌مندی از دانش‌بنیان‌ها؛ اولویت نخست شرکت انتقال گاز

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران بر حمایت از شرکت‌های داخلی برای دانش‌اندوزی و توانمندسازی در تعمیرات خطوط لوله انتقال گاز تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در دیدار با پیمانکاران پیگرانی هوشمند که در محل ساختمان شرکت انتقال گاز برگزار شد، با بیان اینکه سالانه امکان پیمان‌سپاری ۵ هزار کیلومتر پیگرانی هوشمند خطوط لوله فشار قوی گاز وجود دارد، گفت: استفاده از تجربه و دانش شرکت‌های بومی و دانش‌بنیان، اولویت نخست این شرکت است.

وی افزود: این شرکت رتبه نخست کیفیت، سرعت و دقت در اجرای پیگرانی هوشمند را میان شرکت‌های نفتی و گازی دارد و انجام یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر پیگرانی هوشمند در چهار ماه امسال نشان‌دهنده توان علمی و تخصصی کارشناسان مجموعه شرکت انتقال گاز است که می‌توان گفت در این زمینه رکورد تازه بین‌المللی ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز در ادامه پیمانکاران را شریک تجاری دانست و تصریح کرد: شرکت انتقال گاز ایران به‌عنوان بهره‌بردار برای استفاده از دانش، تجربه، رشد و بالندگی شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی کامل دارد و شرکت‌های داخلی نیز باید صلاحیت و تجهیزات خود را ارتقا دهند.

جمشیدی‌دانا با بیان اینکه بیش از ۳۷ هزار کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز در سطح کشور وجود دارد، اظهار کرد: از این مقدار ۳۵ هزار کیلومتر قابلیت پیگرانی هوشمند دارد که براساس دستورعمل‌ها و اولویت‌بندی‌ها، هر خط لوله باید بینپنج تا هفت سال پیگرانی شود.

وی وظیفه شرکت انتقال گاز ایران را انتقال و فشارافزایی گاز طبیعی از مبادی تولید به مبادی تعیین‌شده مصارف داخلی و پایانه‌های صادراتی عنوان کرد و گفت: ۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر پیگرانی هوشمند در اواخر امسال و اوایل سال ۱۴۰۰ پیمان‌سپاری می‌شود و هدف ما جلوگیری از خروج ارز و سرمایه از کشور و توانمندسازی شرکت‌های داخلی است و امیدواریم روز به روز تاثیرگذاری بیشتر پیمانکاران و سازندگان داخلی در توسعه و آبادانی کشورمان را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز با بیان  اینکه پیگرانی هوشمند، بازرسی فنی خطوط لوله است که نتیجه آن گزارش پیگرانی است، یادآور شد: معیارهای ارزیابی مالی، تجربه و دانش و حسن سابقه از مهم‌ترین ارزیابی و ملاک انتخاب پیمانکاران است.

کد خبر 312078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =