مسئولیت‌ اجتماعی جزو ارکان وظیفه‌ای پتروشیمی است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی و توجه به محیط پیرامونی جز کارکردهای اصلی در چشم‌انداز و مأموریت شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، سید امید شهیدی‌نیا امروز (پنجشنبه، ۲۵ دی‌ماه) در پنجمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت از طریق ویدئوکنفرانس ضمن ارائه گزارشی از اقدام‌های مسئولیت‌ اجتماعی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی، گفت: مسئولیت‌های اجتماعی یکی از ارکان کارکردی صنعت نفت و پتروشیمی است که با ارزیابی دقیق و مؤثر آن می‌توان انتظارهای جامعه پیرامونی را در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی محقق و رضایت مردم را فراهم کرد.

وی افزود: اگر بنگاه‌های اقتصادی نتوانند حمایت جامعه پیرامونی خود را به‌دست آورند، با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند.

مدیرعامل و رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به‌عنوان نخستین هاب تخصصی این صنعت در کشور، ظرفیت ۳۰ هزار نفری نیروی انسانی را دارد و که  این خود نخستین گام ما در انجام مسئولیت‌های اجتماعی است.

شهیدی‌نیا تأکید کرد: بخش عمده‌ای از نیروهای شاغل در منطقه، بومی هستند که ۳۰ درصد را نیروهای بومی شهرستان ماهشهر و بیش از ۸۵ درصد از نیروهای شاغل در این منطقه را بومی استان خوزستان تشکیل می‌دهند.

وی همچنین به زیرساخت‌های ایجادشده در  منطقه در سال‌های گذشته اشاره کرد.

رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن مهم برشمردن فعالیت‌ها در زمینه مسئولیت اجتماعی گفت: این وظیفه، در مأموریت و چشم‌انداز سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به وضوح ترسیم و هدف‌گذاری شده است.

شهیدی‌نیا افزود: «سازمانی سرآمد در تکمیل زنجیره ارزش با صیانت از محیط پیرامونی» جمله‌ای است که چشم‌انداز این سازمان را ترسیم می‌کند، این مهم در بخش‌های مختلف مأموریت‌های تدوین‌شده نیز تجلی و ظهور یافته است.

وی تصریح کرد: رعایت الزام‌های زیست‌محیطی یکی دیگر از ارکان توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در این منطقه به‌شمار می‌آید و اکنون شرکت‌ها ضمن رعایت الزام‌های زیست محیطی برای کاهش و رفع آلایندگی‌های خود اقدام‌های مؤثری را انجام داده‌اند و هم‌اکنون بیش از مجموعه ۲۰ مجتمع مستقر در این منطقه، ۱۳ شرکت پتروشیمی به‌عنوان صنعت سبز شناخته شده‌اند و این نشان از همت و تصمیم جدی شرکت‌های پتروشیمی در این زمینه دارد.

رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: طرح‌ریزی عملیات، پشتیبانی لجستیک، تأمین اعتبارات، خرید تجهیزات و همکاری‌هایی از این قبیل، از جمله فعالیت‌های صنعت پتروشیمی در این منطقه در زمینه کنترل شرایط اضطراری به‌عنوان معین شهرستان در حوادث غیرمترقبه است که این، خود جلوه دیگر از پرداختن به مسئولیت اجتماعی است.

شهیدی‌نیا ادامه داد: در این رهگذر کمک در مدیریت سیل استان خوزستان و دفع آبگرفتگی شهرستان، انجام عملیات انتقال هواپیمای مسافربری خارج‌شده از باند فرودگاه ماهشهر، مبارزه با ویروس کرونا و بسیاری از حوادث غیرمترقبه دیگر، توانمندی پتروشیمی را در زمینه مسئولیت اجتماعی به‌خوبی محک زده‌اند.

وی تصریح کرد: توجه به توسعه زیرساخت‌های شهرستان در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی، ارتقای امنیت، ورزشی، ایجاد زمینه طرح‌های خوداشتغالی، ساخت‌ مسکن برای نیازمندان، توسعه بهداشت و درمان و راه‌های روستایی و دیگر اقدام‌های زیرساختی در این حوزه، فعالیت‌های مهم صنعت در سال‌های اخیر بوده است.

رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ادامه اجرای ۲۹ طرح محرومیت‌زدا با بودجه ۲۵۰۰ میلیارد ریال تا سال ۱۴۰۱؛ تهیه و توزیع ۱۸ هزار بسته معیشتی برای نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی؛ ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبارات تخصیص‌یافته برای مبارزه با ویروس کرونا به‌منظور حفظ و صیانت از سلامت شهروندان عزیز شهرستان؛ خرید تجهیزات بیمارستانی؛ مواد ضدعفونی و دیگر ملزومات مورد نیاز در این باره؛ تهیه ۲۰۰۰ تبلت برای دانش آموزان جامانده از تحصیل و توزیع آن از طریق آموزش و پرورش را از اهم مصوبه‌ها و اقدام‌های امسال و چشم‌انداز آینده در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی برشمرد.

شهیدی‌نیا ادامه داد: اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی شهرک صباغان و خرید لوله برای دفع آب‌های سطحی شهر بندرامام خمینی (ره) و تامین دیگر نیازهای شهرستان در بحران آبگرفتگی اخیر، اعلام آمادگی برای ساخت مسکن با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق حاشیه‌ای شهرستان و بسیاری از موارد دیگر، تنها گوشه‌ای از فعالیت شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی در زمینه مسئولیت اجتماعی بوده است که بی‌شک با اجرایی شدن آنها برای بهبود فرآیند توسعه متوازن در سطح منطقه گام خواهیم برداشت، مشروط بر حضور فعال دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و مشارکت مؤثر آنها که نیازمند تغییر رویکرد جاری توسط دستگاه‌های یادشده است.

رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان اظهار امیدواری کرد: جهش حرکتی که در ایفای نقش مسئولیت‌ اجتماعی در شورای راهبردی شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی آغاز شده است با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حضور مؤثر شرکت‌های مستقر در منطقه، به‌ نحو مناسبی تداوم یابد که جا دارد، اینجانب به نوبه خود از اهتمام و همکاری ارزشمند همه عزیزان تشکر و قدردانی کنم.

کد خبر 312091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =