سرمایه انسانی صنعت نفت چرخه تولید و اقتصاد را مقتدرانه نگه داشته است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در بازدید از مرکز ثقل صادرات و ذخیره‌سازی نفت‌خام کشور به همراه اعضای کمیسیون متبوعش اظهار کرد: به سختی کار در بخش‌های مختلف صنعت نفت واقف هستیم و سرمایه انسانی این صنعت با اتکا به همت جهادی خود توانسته است باوجود تحریم‌ها چرخه تولید و اقتصاد کشور را با اقتدار نگه دارد.

به گزارش شانا به نقل از پایانه‌های نفتی ایران، فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به همراه اعضای این کمیسیون در سفری دو روزه به جزیره خارک، ضمن شرکت در نشست هم‌اندیشی با مدیران شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و مسئولان محلی خارک از تأسیسات و پروژه‌های پایانه نفتی خارک، شرکت نفت فلات قاره ایران، پتروشیمی خارک و پایانه‌های نفتی این جزیره بازدید کردند.

در این سفر، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، عبدالکریم جمیری، نماینده بوشهر، گناوه و دیلم و موسی احمدی، نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه، فرخ علیخانی، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید، عباس اسدروز، مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران و علیرضا سلمان‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره، اعضای کمیسیون انرژی را همراهی می‌کردند.

اسدروز در نشست با اعضای کمیسیون انرژی تأکید کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران سازمانی عملیاتی، تخصصی و حرفه‌ای است که همه امور دریافت، ذخیره‌سازی، صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی، خدمات دریایی و ارائه خدمات اندازه‌گیری و آزمایشگاهی را به‌عهده دارد.

وی افزود: این مهم که با هدف پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور انجام می‌شود، در چهار منطقه عملیاتی خارک، شمال، پارس جنوبی و ماهشهر از طریق فرآیندهای عملیات دریافت، ذخیره‌سازی، امتزاج، اندازه‌گیری و سنجش کمی و کیفی، بارگیری و تخلیه نفت خام و موادنفتی تولیدی و مبادله‌ای و عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش در حال اجراست که موجب تکمیل و ارتقای زنجیره ارزش نفت و گاز کشور و ایفای نقش شایسته در پایداری و انعطاف‌پذیری بهینه تأمین انرژی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه جزیره خارک از مناطق مهم راهبردی و نماد مقاومت ایران اسلامی است، ادامه داد: صمیمیت و همدلی تأثیر بسیاری در راهبرد جزیره خارک داشته است و در شرایط تحریم، کارکنان صنعت نفت با روحیه جهادی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی می‌کنند و در حوزه‌های مختلف تعمیراتی، عملیاتی با تکیه بر ساخت داخل تجهیزات کارهای بزرگی را به سرانجام رسانده‌اند.

اسدروز یادآور شد: صنعت نفت در جزیره خارک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به محیط پیرامونی خود توجه ویژه‌ای دارد و اقدام‌های بسیار مناسبی را در بخش‌های عمرانی، زیرساختی، تردد و حمل دریایی، آبرسانی، بهداشتی و درمانی و... انجام می‌دهد.

به سختی کار در بخش‌های مختلف صنعت نفت واقف هستیم

رئیس کمیسیون انرژی در نشست با مدیران ارشد شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار کرد: جزیره خارک به‌عنوان مرکز ذخیره‌سازی و صادرات نفت ایران اسلامی شناخته شده و در حوزه ذخیره‌سازی و صادرات با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید اقدام‌های مناسبی در این شرکت انجام شده است.

عباسی افزود: با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی مناطق و جزایر جنوبی کشور به‌ویژه جزیره خارک به سختی کار در بخش‌های مختلف صنعت نفت واقف هستیم که این سرمایه انسانی با اتکا به همت جهادی خود توانسته است با وجود تحریم‌ها، چرخه تولید و اقتصاد کشور را با اقتدار نگه دارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به سرمایه انسانی، گفت: رسیدگی به مشکلات سرمایه انسانی در حوزه‌های مختلف ضرورت دارد و امید می‌رود در این دوره مجلس بتوانیم بحث حقوق و دستمزد را به‌گونه‌ای تعریف و تدوین کنیم که رضایتمندی نسبی کارکنان حاصل شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: امیدواریم همان‌طور که جزیره خارک در دوران جنگ تحمیلی عراق به ایران پیاپی بمباران شد، اما صادرات نفت ما متوقف نشد، امروز هم بتوانیم شوک‌های اقتصادی را به همان شکل مدیریت کنیم تا اقتصاد کشور هم بیش از پیش قوی شود.

عباسی با اشاره به نقش مهم نیروی انسانی متعهد و متخصص عنوان کرد: کارکنان همواره با اتکال به خداوند متعال حرف اول و آخر را می‌زنند و این مهم سبب شد جزیره مهم و راهبردی خارک در جنگ هشت‌ساله پایدار بماند.

وی یادآور شد: از نظم موجود در صادرات نفت خام از پایانه خارک باید برای تولید و  صادرات فرآورده‌های نهایی نفت خام الگو گرفته شود تا در صادرات فرآورده‌های نفتی ارزش افزوده لازم ایجاد شود.

کد خبر 312101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =