گزارش عملکرد نفت فلات قاره به کمیسیون انرژی مجلس ارائه شد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در تشریح اهم فعالیت‌های این شرکت در سال جاری، به افزایش ظرفیت تولید نفت، نصب چند سکو و پیشرفت جلوتر از برنامه در بخش حفاری اشاره کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا سلمان‌زاده در بازدید اخیر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تأسیسات این شرکت در منطقه خارک، با بیان اینکه این شرکت در ۶ منطقه عملیاتی پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در خلیج فارس به اهتزاز در آورده است، گفت: امروز در یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران (خارک) بیش از ۳ هزار کیلومتر خط لوله زیردریایی و ۵ هزار کیلومتر فیبر نوری و کابل به‌کار رفته و تولید نفت در دریا به‌عنوان یک راهبرد در اولویت است.  

وی افزود: در ۶ ماه اخیر با وجود همه محدودیت‌ها، موفق به افزایش بیش از ۱۰۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید روزانه نفت شده‌ایم، همچنین در بخش حفاری ۱۱۷ درصد از برنامه جلوتر هستیم و در نیمه اول امسال ۳۲ عملیات حفاری چاه‌ به نتیجه رسیده است. در این مدت چهار تاپ‌ساید شامل سکوی ۷ و ۸ هندیجان، سکوی سلمان و سکوی مسکونی فروزان نیز نصب شده است.

عباس رجب‌خانی، رئیس منطقه عملیاتی خارک نیز در این بازدید، در گزارشی مجموعه فعالیت‌هایی انجام‌شده از سوی کارکنان، کارشناسان، مهندسان و متخصصان این منطقه را در حوزه‌های مختلف عملیاتی شامل بخش‌های طرح افزایش انتقال گاز سکوی ابوذر، طرح زودهنگام انتقال گاز میدان فروزان به پتروشیمی خارک و نیز چالش‌ها و اقدام‌های انجام‌شده در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت ارائه داد.

تجارب کارکنان عملیاتی نفت باید به متون درسی تبدیل شود

فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: جزیره خارک می‌تواند اتاق فکر کمیسیون انرژی باشد، به شرط اینکه مشکلات مکتوب با نظر کارشناسی و قابل دفاع و بهنگام ثبت و ضبط شود و این اتاق فکر در بخش صنایع بالادستی می‌تواند کمک خوبی به کمیسیون کند.

وی افزود: البته امسال که بودجه بسته شده و فرصتی نمانده، اما برای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وقت خوبی است که می‌شود از این فرصت استفاده کرد، بنابراین باید نیازها در بخش حقوق و دستمزد و دیگر امور دسته‌بندی و منعکس شود تا در کمیسیون مطرح و با تعریف ردیف بودجه به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این تجاربی که شما در سکوها و چاه‌های نفتی دارید باید به متون درسی تبدیل شود که سرمایه ارزشمندی برای آینده کشور است.

کد خبر 312138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =