مصرف سی‌ان‌جی در استان ایلام ۱۸ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه، مصرف سی‌ان‌جی در این استان با ۱۸ درصد افزایش همراه بوده و این افزایش، صرفه‌جویی بیش از ۳۱.۵ میلیون لیتری بنزین را در برداشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام، علی‌اصغر چاغروندی اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروها و به صرفه‌ بودن بودن قیمت گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) نسبت به بنزین را از مهم‌ترین عوامل افزایش مصرف این سوخت پاک در ایلام عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این استان ۲۳ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی فعال دارد، گفت: با توجه به پایش مستمر وضعیت عملکرد و تجهیزات فنی این جایگاه‌ها، سوخت‌رسانی به خودروهای گازسوز در استان وضع مناسبی دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام تأکید کرد: گاز به‌عنوان یک سوخت بدون سرب، هیچ‌گونه اکسیدسولفور یا ذرات معلق تولید نمی‌کند و به‌طور میانگین، استفاده از گاز طبیعی به‌عنوان سوخت، میزان انتشار آلاینده‌های مختلف را به‌شدت کاهش می‌دهد، ضمن اینکه انتشار طبیعی بخار سوخت‌های مایع از سیستم باک خودرو که همواره به‌عنوان منبع آلودگی مطرح بوده، در خودروهای گازسوز نزدیک به صفر است.

کد خبر 312149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =